Performancing Metrics

6هزار مربی ائتلاف ضد داعش در عراق | اتاق خبر
کد خبر: 343533
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 03:26
سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد:
سخنگوی ائتلاف ضد داعش فاش کرد که تعداد مربیان نظامی ائتلاف در عراق به 6000 تن می‌رسد که 4000 تن از آنها آمریکایی و بقیه از کشورهای دیگر هستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سفارت آمریکا در بغداد گفت: داعش بین 15 تا 20 بار از سلاح شیمیایی در حملات خود استفاده کرده است که این حملات به کشته شدن 16 غیرنظامی از جمله سه کودک در منطقه تازه منجر شده است.

وی افزود: سلاح شیمیایی که داعش به کار گرفته از مخلوط کلر با گاز خردل ساخته شده است. این سلاح هیچ کدام از نیروهای نظامی را نکشته است.

وارن گفت: تعداد تروریست‌های خارجی داعش در عراق و سوریه به نسبت 75 درصد از مجموع کل کاهش یافته است. درآمد کلی داعش نیز به یک سوم رسیده است. درآمد حاصل از نفت این گروه نیز به 50 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین فاش کرد که تعداد مربیان نظامی ائتلاف در عراق به 6000 تن می‌رسد که 4000 تن از آنها آمریکایی و بقیه از کشورهای دیگر هستند.

وارن گفت که داعش پس از سیطره بر شهر موصل عراق یک میلیارد دلار را به سرقت برد و این گروه سالانه از قاچاق نفت و آثار باستانی به 450 میلیون دلار دست می‌یابد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید