Performancing Metrics

ضرورت توجه به نامزدی برای کاهش طلاق | اتاق خبر
کد خبر: 343555
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 16:08
مدیرکل روانشناختی سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به ضرورت توجه به سنت نامزدی برای کاهش طلاق گفت: پژوهش های مختلف نشان می دهد آموزش های قبل از ازدواج 40 تا 47 درصد میزان طلاق را کاهش می دهد.

به گزارش اتاق خبر، مهدی میرمحمدصادقی روز سه شنبه در آیین افتتاح 75 مرکز پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق افزود: اگرمی خواهیم طلاق را کاهش دهیم بایستی سنت نامزدی و رویارویی بیشتر خانواده های زوجین در این دوران، کار کنیم البته روش آشنایی و نامزدی نیز مهم است.
وی ادامه داد: سنت نامزدی در کشور ما تقریبا شبیه تجربه کلیسای کاتولیک است که مراسم عقد چندین ماه بعد از ثبت عقد برگزارمی شود و فاصله عقد و «زیر یک سقف رفتن» را زیاد می کنند و در این مدت نیز زوج ها آموزش و مشاوره می بینند.
وی با بیان اینکه هنگامی که اختلافات بین زوجین بیشتر و به مرحله طلاق رسیدند خاطر نشان کرد: دراین مرحله نقش حقوقدانان و وکلا بسیارمهم است؛ اگر روانشناس و وکلا به فکر منافع مادی خود باشند، خانواده ها را به سمت طلاق سوق می دهند همچنانکه می دانیم در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می دهد.
مدیرکل امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: وزارت علوم باید رشته های جدید در حوزه خانواده راه اندازی کند همچنانکه اکنون در کشور کانادا در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش زندگی خانواده، وجود دارد اما اینجا اغلب مشاوران خانواده براساس تجارب شخصی عمل می کنند درحالیکه این مشاوره ها باید سیستماتیک شود.

**ضرورت برنامه ریزی برای ازدواج مجدد طلاق گرفته ها
مدیرکل امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درادامه به مساله ازدواج مجدد افرادی که طلاق گرفته اند، اشاره کرد و گفت: برخی از افرادی که طلاق می گیرند به فضای جوانی و مجردی بازمی گردند؛ البته در این بین زنان متهم شده و طلاق خود را پنهان می کنند و درخواست ها از آنان زیاد می شود.
میرمحمدصادقی افزود: بسیاری از زنانی که طلاق گرفته اند طلاق خود را در سیستم های اداری و شغلی پنهان می کنند. هر فرد مطلقه طی دو سال اول طلاق خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند بنابراین باید برای ازدواج مجدد آنها برنامه ریزی کنیم.

**ضرورت ورود به آموزش والدین برای ازدواج فرزندانشان
مدیرکل روانشناختی سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به مشکلات کمبود آموزش های مربوط به ازدواج برای جوانان به ویژه تک فرزندان، گفت: گاهی حتی خود والدین نیز نمی دانند چگونه در مقوله ازدواج فرزندانشان رفتار کنند و بطور مثال هنگام خواستگاری چه رفتارهایی داشته باشند.
میرمحمدصادقی افزود: بنابراین لازم است به تدریج وارد آموزش مهارت های زندگی برای والدین و جوانان برای ورود به زندگی مشترک را بیش از گذشته فراهم کنیم.
وی با تاکید براجرای آموزش، پیشگیری و مشاوره در جهت کاهش میزان طلاق خاطرنشان کرد: خانواده های تک فرزند کمتر آموزش های مربوط به ازدواج را فرامی گیرند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید