Performancing Metrics

اولاند از ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت حمایت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 343558
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 04:43
اولاند بار دیگر حمایت خود را از ساخت دو راکتور در نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت در انگلیس توسط شرکت برق فرانسه (EDF) اعلام کرد.

اتاق خبر - به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، این اظهارات فرانسوا اولاند،‌ رییس‌جمهور فرانسه پس از آن مطرح شد که وزیر انرژی این کشور با توجه به هزینه عظیم 23 میلیارد یورویی از نظر صرفه اقتصادی ادامه ساخت این پروژه را زیر سوال برد.

اولاند در این‌باره به کانال یک رادیو اروپا، گفت: من مایلم این پروژه ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: ما در فرانسه به یک صنعت هسته‌ای با کارایی و عملکرد بالا و نیز بالاترین سطح ایمنی و امنیت نیاز داریم و نباید اجازه داد دیگران شروع به صادرات به بخشی کنند که تاکنون متعلق به فرانسه بوده است. سایت C نیروگاه هینکلی پوینت واقع در جنوب غربی انگلیس قرار است توسط شرکت EDF فرانسه و همکاری شرکت هسته‌ای جنرال چین (CGN) ساخته شود.

این نخستین نیروگاه هسته‌ای انگلیس خواهد بود که پس از سال‌ها در این کشور ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود پس از آغاز فعالیت آن، هفت درصد از انرژی مورد نیاز مردم انگلیس را فراهم کند.

این پروژه 23 میلیارد یورویی هم‌چنین یکی از گران‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای جهان خواهد بود.

هم‌اکنون نگرانی‌هایی در مورد امکان ادامه پرداخت هزینه عظیم این پروژه توسط EDF وجود دارد چرا که این شرکت فرانسوی که 85 درصد از سهام آن متعلق به دولت فرانسه است هم اکنون با حدود 37 میلیارد یورو بدهی دست به گریبان است.

ماه گذشته دولت فرانسه اعلام کرد که سه میلیارد یورو بودجه را به شرکت EDF تخصیص داده است.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید