Performancing Metrics

رویکرد اصلی دولت در ورزش، توسعه ورزش همگانی است | اتاق خبر
کد خبر: 343590
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 05:43
شعبانی بهار:
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در سیستم ورزش دنیا، مسئول توسعه ورزش و به ویژه ورزش همگانی شهرداری‌ها هستند به همین دلیل عمده فعالیت سازمان ورزش شهرداری باید در حوزه ورزش شهروندی و محلات باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا شعبانی‌بهار در بازدید از سازمان ورزش شهرداری اصفهان، اظهار کرد: ورزش همگانی و فعالیت‌های شهرداری در ورزش همگانی ارزشمند است و به همین دلیل برای بررسی فعالیت‌های این سازمان به صورت اختصاصی به اصفهان سفر کردم.

وی به نقش مهم و حیاتی شهرداری در توسعه ورزش همگانی و فعالیت‌های مربوط به آن افزود: ورزش شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته از نظر ساختاری ارتقا پیدا کرده و در تشکیلات نظارتی کشور، به‌ عنوان سازمان ورزش شهرداری شناخته شده است. با تشکیل سازمان ورزش شهرداری و انجام فعالیت‌های مستقل امیدواریم این امر منشأ تحولات خوبی در حوزه ورزش همگانی اصفهان باشد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: آنچه در اصفهان مشاهده می‌شود نگاه بسیار علمی و جامع‌نگری برای توسعه ورزش همگانی است که این مسئله می‌تواند سرمایه‌ای برای این فعالیت‌ها باشد. آنچه دیده‌ام برنامه‌های خوب و متنوعی هم در بخش دانش‌افزایی و هم در بخش توسعه ورزش همگانی، ورزش محلات، ورزش بانوان، ورزش‌های فضاهای باز، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و ورزش دانش‌آموزی در اصفهان بوده است.

شعبانی بهار گفت: سازمان ورزش شهرداری اصفهان یکی از بهترین سازمان‌هایی است که توانسته به ورزش شهروندی توجه کند و همین امر می‌تواند تحولات خوبی در استان به‌ دنبال داشته باشد.

وی پرداختن به ورزش شهروندی را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: به‌عنوان یک معلم از شما می‌خواهم اگر برنامه‌ریزی، پژوهش و سرمایه‌گذاری در ورزش انجام می‌دهید، عمده برنامه‌ها و فعالیت‌هایتان به‌ سمت ورزش شهروندی باشد، چراکه هر چقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید، مطمئن باشید که نتیجه‌اش نصیب شهرداری می‌شود.

شعبانی بهار رویکرد دولت در حوزه ورزش را بیشتر توسعه ورزش همگانی و بانوان عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت، توسعه ورزش همگانی و توجه به ورزش بانوان است، بسیاری از مشکلات خانواده‌ها به‌ دلیل فقر حرکتی، ناآگاهی از ورزش و ارزان نبودن فضاهای ورزشی مناسب برای بانوان است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند نماد تحقق سه شعار ارزان بودن، در دسترس بودن و آسان بودن برنامه‌های ورزشی برای بانوان باشد،‌ این شعاری است که در تمام دنیا برای توسعه ورزش همگانی به آن توجه می‌شود.

وی گفت: در دنیا، شهرداری‌ها مسئول اصلی ورزش هستند. در بازی‌های المپیک، این شهردار شهر است که به عنوان میزبان اصلی محور قرار می‌گیرد. در دنیا شهرداران نقش محوری در ورزش حتی در حوزه قهرمانی دارند، هیچ سازمانی به اندازه سازمان ورزش شهرداری، مسئولیت مدنی در قبال مردم و توسعه ورزش ندارد.

شعبانی‌بهار تاکید کرد: ارتباط ورزش با بدنه وزارت ورزش که متولی اصلی ورزش در کشور است می‌بایستی تنگاتنگ و مستقیم باشد، هر جایی که ارتباط نزدیکی بین شهرداری و دستگاه ورزش وجود داشته است، ورزش آن استان در هر دو بعد همگانی و قهرمانی موفق عمل می‌کند و هر جایی که بین این 2 ارگان اختلاف بوده است، ورزش آن استان نتیجه خوبی نداشته است. اگر هر دستگاه و سازمانی در هر استانی، ارتباط خوبی با شهرداری برقرار کند، می‌تواند در توسعه ورزش موفق باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید