Performancing Metrics

«فوتبال ایرانی» دوباره ساخته می شود | اتاق خبر
کد خبر: 343649
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 09:16
مستندساز فوتبال ایران از ساخت مجموعه جدید برنامه ای با نام «فوتبال ایرانی» خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمودرضا رضایی مستندسازی است که سالها پیش در مقدماتی جام جهانی ۹۸ فرانسه مجموعه مستند از فوتبال تا فوتبال و سپس مجموعه های زنجیره ای " فوتبال ایرانی " همچنین پخش مستند "داستان یک صعود" مقارن با جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و نوروز امسال نمایش همه روزه مستند "دوباره فوتبال" را روی آنتن داشت قصد دارد مجموعه جدید فوتبالی را بسازد.

رضایی در این مورد گفت: ما در طول دو دهه گذشته یعنی دقیقاً از مقدماتی ۹۸ فرانسه تاکنون هر جایی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران در رقابتهای مهمی حضور داشته یک گروه کامل مستندساز داشته‌ایم و قطعاً در مرحله دوم انتخابی جام جهانی روسیه نیز برای ساخت یک مستند دیگر حضور خواهشم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که مستندهای شما به سفارش صدا و سیما ساخته می شود یا به گونه ی دیگریست؟، گفت: در اوایل کلیه مجموعه های ساخته شده به سفارش شبکه سه و دو ساخته می شد اما این اواخر یعنی چند سال گذشته گاهی اوقات بخش خصوصی و حامیان مالی تیم ملی فوتبال سرمایه مورد نیاز تولید برنامه را فراهم کردند و سری آخر هم بعلت مشکلات مالی موجود در کشور و عدم وجود متقاضی برای ساخت چنین مستندی بنده شخصاً هزینه ساخت برنامه را تأمین نمودم و پس از تولید به شبکه سه سیما واگذار کردم.

رضایی در مورد اینکه چرا از جیب خودتان برای ساخت چنین مجموعه ای هزینه کرده اید گفت: همه جای دنیا که فوتبال حرفه ای دارند این هزینه ها در چارچوب تبلیغات برای تیم ملی فوتبال و یا از طریق سازمانهای برودکست پیش بینی شده و به اجرا در می آید ولی متأسفانه در کشور ما این بخش سیستماتیک نیست و چنانچه در مواقع اضطرار من خودم هزینه نکنم کار انجام نخواهد شد و هیچ کس هم نگران ساخته نشدن مستند برای فوتبال ملی نخواهد بود.

این مستندساز خاطرنشان کرد: من تصاویر منحصر به فردی از دو دهه فراز و فرود فوتبال ایرانی ثبت و ضبط کرده ام از شادی و حماسه ملبورن در استرالیا تا اشکهای باخت ۳ بر یک مقابل بحرین در منامه یا حمله به رختکن ایران در پیونگ یانگ و زندانی شدن تیم ملی ساعتها در رختکن و ...... که می تواند برای ورزش یک کشور باعث افتخار باشد.

وی افزود: قطعاً این فقط فوتبال ملی ایران است که چنین آرشیو غنی در اختیار دارد البته به نظر من تمام فدراسیونها می بایست چنین برنامه سازی را در دستور کار خود قرار دهند ولی ظاهراً قدری سخت است، البته چند رشته ورزشی تولیداتی داشته اند اما نه در حد فوتبال.

محمودرضا رضایی در مورد برنامه هایش برای آینده گفت: ان شاالله از شهریور ماه که تیم ملی مسابقاتش را در دور نهایی آغاز می کند ما دوباره استارتمان را می زنیم و پیش از آن هم چنانچه مسابقه تدارکاتی مهمی و یا اردوی خوبی داشته باشند حضور خواهیم داشت تا بتوانیم با صعود به جام جهانی روسیه ما هم یک مستند جذاب و دیدنی برای علاقمندان به فوتبال تولید نمائیم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کنید قدری برنامه هایتان شبیه هم شده اند و آیا قرار نیست تغییری در ساختار برنامه ایجاد کنید؟ گفت: ببینید من یک سبک از برنامه سازی را با تولید این مجموعه برنامه ها پایه گذاری کردم و اعتقاد دارم شالوده کار باید حفظ شود و با تغییر موقعیتها جذابیت خود به وجود می آید البته این بدان معنی نیست که باید درجا بزنم ولی بدانید که ایده های زیادی برای جذاب تر کردن برنامه در سر دارم و همیشه بدنبال اجرایی کردن آن هستم اما وقتی به مرحله عمل می رسد آنقدر دشوار و یا پرهزینه است که امکان اجرا پیدا نمی کند.

رضایی در مورد زمان پخش این برنامه نیز گفت: اگر دقت می کردید در برنامه دوباره فوتبال که نوروز امسال همه روزه از شبکه سه سیما پخش شد قسمتهای پایانی برنامه و مسابقات پایانی تیم ملی با هند و عمان توام شده بود تغییری است که سعی خواهم کرد عملیاتی شود یعنی همزمان با بالا بودن تب و تاب جام جهانی در کشور این برنامه حتما آماده پخش باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید