Performancing Metrics

به دنبال سرمایه‌گذارانی باشیم که با خود تکنولوژی می‌آورند | اتاق خبر
کد خبر: 343706
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 11:29
وجود صنایع مزیتی که به مواد زیرزمینی و طبیعی وابسته است می‌تواند یکی از امتیازات ایران برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی باشد که به اعتقاد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران باید در این زمینه به دنبال حضور سرمایه‌گذارانی باشیم که همراه با خود تکنولوژی مور

اتاق خبر: محمدرضا بهرامن، پس از اجرای برجام حرکتی در کشور شروع شد و شرکت‌های خارجی که قصد داشتند در کشور ما حضور پیدا کنند از طریق جریان‌ها و هیات‌های سیاسی آن کشور‌ها به ایران سفر کردند و نیاز‌مندی‌های کشور ما را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: اصولا هیات‌های خارجی اولیه‌ای که به ایران سفر کردند با توجه به اینکه در کنار جریان سیاسی آن کشور‌ها به ایران می‌آمدند یا اینکه کمپانی‌های بزرگ همراه‌شان بودند بیشتر به دنبال همکاری با بخش دولتی ما بودند و بیشتر تمایل‌شان به سمت صنایع بزرگ مثل خودروسازی، صنایع پتروشیمی و نفت بود و از طرف دیگر هیات‌های کوچک اقتصادی چندان دراین جریان‌ها حضور نداشتند، چرا که اساسا اهداف آن‌ها متفاوت از صنایع بزرگ است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: با وجود اینکه نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در جریان حضور هیات‌های تجاری در ایران تاثیر بالایی نداشت با باز شدن فضای سیاسی ارتباطات و اطلاع رسانی از طریق اتاق‌های بازرگانی آن کشور‌ها بین واحد‌های کوچک و متوسط ایران و آن کشور‌ها برقرار شد و امروز شرکت‌های آن‌ها می‌توانند در واحد‌های کوچک و متوسط ما نقش آفرینی کنند.

بهرامن با بیان اینکه باید نسبت به طرفیت‌هایمان اطلاع رسانی کامل و شفاف انجام دهیم، ادامه داد: باید توجه کنیم که در حال حاضر باید به دنبال سرمایه‌گذار و انتقال تکنولوژی باشیم و برای هر کدام برنامه و استراتژی خاصی را تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: طبیعتا باید به دنبال سرمایه‌گذاری باشیم که با خود تکنولوژی به همراه بیاورد و با توجه به امکاناتی که در کشور ما وجود دارد بازارهای هدف خود را داشته باشد. تحقق این موضوع به صنایع مزیتی در کشور ما بر می‌گردد صنایعی که متکی به تامین مواد اولیه مورد نیاز خیلی صنایع در کشور‌های صنعتی است مانند صنایعی که به مواد اولیه زیر زمینی و طبیعی وابسته هستند، صنایعی که کشور ما در آن‌ها بسیار غنی است و برای سرمایه‌گذار خارجی مناسب و مطمئن است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید