Performancing Metrics

دو سوم سطح زیر کشت کشور در اختیار تعاونی‌های روستایی است | اتاق خبر
کد خبر: 343709
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 11:46
مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی گفت: 1400 شرکت تعاونی روستایی در کشور وجود دارد که دو سوم سطح زیر کشت مزارع کشور را در اختیار دارند.

اتاق خبر: نادر علیزاده در نشست شورای ماده 17 شرکت‌های سهامی زراعی و تولیدی، اظهار کرد: اولویت تعاون روستایی ساماندهی تعاونی‌های موجود در بحث‌هایی نظیر مدیریت آب و مکانیزاسیون است.

وی تصریح کرد: در اراضی ملی به صلاح نیست که به سمت واگذاری‌های انفرادی حرکت شود و باید به سمت واگذاری سهام حرکت شود که چهارمحال و بختیاری پتانسیل این جابجایی را دارد.

مدیر کل دفتر نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی افزود: توسعه شرکت‌های سهامی و صنایع خصوصی به همراه توسعه در مناطقی که در آن‌ها مهاجرت زیادی صورت گرفته است و یا مردم آن به دلیل کهولت توان کشاورزی ندارند، مد نظر تعاون روستایی قرار دارند.

علیزاده خاطرنشان کرد: منابع اعتباری هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای صنایع خصوصی در کنار توسعه تعاونی‌ها از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی هستند.

مدیر کل دفتر نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه حفظ اراضی خرد یک دغدغه است، تصریح کرد: در جهت تجمیع اراضی امکانات لازم فراهم است.

وی با بیان اینکه تجربه شرکت‌های تعاونی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در حوزه تغییر رویکرد در مصرف آب یک الگو باشد، گفت: در این حوزه تا وقتی رویکرد تغییر نکند به نتیجه نخواهیم رسید.

علیزاده اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه جدید اعتقاد بر این است که بحث آب و خاک باید در کنار یکدیگر باشند.

مدیر کل دفتر نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید می‌توان اراضی ملی را در اختیار تعاونی‌ها قرار داد، تصریح کرد: یکی از نکات مثبت این قانون که دو سال قبل به تصویب رسیده است، مقوله یکپارچه‌سازی است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید