Performancing Metrics

طلای جهانی روی 1280 دلار ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 343755
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 12:14
طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه تحت تاثیر ضعف دلار و بازارهای سهام رشد روز گذشته را حفظ کرد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 1278.65 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته 0.5 درصد افزایش داشت.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.2 درصد افزایش، به 1280.65 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 2.70 دلار یا 0.2 درصد افزایش یافت و در 1276.90 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، پس از کاهش اندکی که روز گذشته داشت، تقریبا ثابت بود. ارز آمریکا در پی اعلام آمار اقتصادی مثبت در ژاپن، در برابر ین کاهش یافت.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه پس از انتشار آمار تورم قوی در آمریکا و اظهارات مقامات بانک مرکزی این کشور که احتمال افزایش نرخهای بهره در اواخر امسال را تقویت کرد، از حرکت صعودی عقب نشستند.

آمارهایی که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد قیمتهای مصرف کننده آمریکا در آوریل بیشترین رشد را در بیش از سه سال گذشته داشته اند. سایر آمارها بهبود روند رشد شروع ساخت خانه و تولید صنعتی را نشان داد.

یک مقام دیگر بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد وی از افزایش نرخهای بهره در نشست ژوئن یا ژوییه حمایت خواهد کرد. دو مقام دیگر هم حداکثر سه دور افزایش نرخها در سال جاری را پیش بینی می‌کنند که به معنای احتمال تحکیم سیاست پولی در آینده نزدیک است.

طلا امسال به دلیل نوسان بازارهای مالی جهان و ضعیف شدن احتمال عادی سازی نرخهای بهره در آمریکا مورد حمایت قرار گرفته و 20 درصد رشد کرده است زیرا بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی بدون بازده است لطمه می‌زند و رقابت این فلز با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه را دشوار می‌کند.

در این بین روند ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا ادامه دارد که گویای قوی ماندن تقاضای سرمایه گذاران در بحبوحه ابهام درباره دورنمای سیاست پولی آمریکا است. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.56 درصد افزایش یافت و به 855.89 تن رسید که بالاترین میزان از نوامبر سال 2013 به این سو است.

بر اساس گزارش رویترز، معامله گران روز جاری منتظر انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند تا به برآورد زمان احتمالی افزایش نرخها بپردازند. برایان لان، مدیرکل شرکت کارگزاری گولد سیلور سنترال در هنگ کنگ در این باره گفت: احتمالا سرمایه گذاران زیادی به حاشیه بازار رفته و منتظر انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا هستند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 17.13 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 1047.85 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 583.35 دلار معامله شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید