Performancing Metrics

کردستان عراق: نفت به ایران صادر می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 343771
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 16:12
نماینده کردستان عراق درحالی از امضای تفاهم‌نامه صادرات ۳۰ هزار بشکه نفت به ایران خبر می‌دهد که شرکت نفت هرگونه توافق با کردستان عراق برای واردات نفت را تکذیب می‌کند.

اتق خبر: اقلیم کردستان عراق تفاهم نامه ای به منظور صادرات روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار بشکه نفت خام به ایران امضا کرده است که شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته هرگونه توافق با کردستان عراق برای واردات طلای سیاه را به شدت تکذیب کرده بود.

«ناظم دباغ» نماینده‌ اقلیم کردستان عراق در ایران در گفتگو با یک هفته نامه با اشاره به امضای تفاهم نامه جدید نفتی بین ایران و اقلیم کردستان عراق در پنجم آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ قرار شده‌ است که‌ ابتدا ۲۰ تا ۳۰ هزار بشکه‌ نفت در روز به‌ ایران صادر شود و همزمان پروژه‌ ساخت یک خط لوله‌ انتقال نفت با ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه‌ شروع شود و در گام دوم روزانه‌ تا سقف ۲۵۰ هزار بشکه‌ نفت به‌ ایران صادر شود.

این مقام کردستان عراق تاکید کرد: این تفاهم‌نامه‌ از سوی کارشناسان نفتی هر دو طرف به‌ امضاء رسیده‌ و در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ باید از سوی شورای عالی نفت و گاز اقلیم کردستان عراق هم تائید شود.

همزمان با این اظهار نظر نماینده کردستان عراق در ایران، علی پناهی جانشین سرکنسول ایران در سلیمانیه‌ هم اظهار کرده است: ایران هیچ مشکلی با توسعه‌ دادن به‌ روابط نفتی و گازی با اقلیم کردستان عراق ندارد و تنها به‌ دنبال رضایت بغداد است.

این در حالی است که سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص توافق انجام گرفته با کردستان عراق برای تبادل و یا واردات نفت خام، گفته بود: در حال حاضر اقلیم کردستان عراق برای صادرات نفت خام خود به کشورهای اروپایی خط لوله دارد.

متولی فروش نفت ایران با تاکید بر اینکه توافقی بین شرکت ملی نفت ایران و کردستان عراق مطرح نشده است تصریح کرده بود: تاکنون چنین موردی به شرکت نفت اعلام نشده بنابراین هیچ توافقی با کردستان عراق برای صادرات نفت خام این منطقه نکرده‌ایم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید