Performancing Metrics

روابط تجاری و اقتصادی ایران و آلمان توسعه می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 343799
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 18:02
وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران:
وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران گفت: روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی 2 کشور آلمان و ایران توسعه پیدا می کند.

اتاق خبر - «ماریان شوگراف» روز چهارشنبه در سفر به چابهار در نشستی با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمامی تلاش ها برای شفاف سازی توسعه روابط ایران و آلمان باید انجام شود.

وی افزود: من طرفدار توسعه و حضور در سیستان و بلوچستان هستم و برای دیدن بندر چابهار لحظه شماری می کردم.  وی ادامه داد: کشور ایران از جمله چابهار فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی کشور آلمان دارد.
وی با بیان اینکه بازدید از سواحل و بنادر چابهار برای من خیلی زیبا و دیدنی است، خاطرنشان کرد: توانمندیهای چابهار باید برای حضور سرمایه گذاران آلمانی بیشتر تشریح شود.
وی از استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار برای برگزاری این نشست قدردانی کرد و افزود: همراهی مسئولان با مقامات خارجی سبب توسعه روابط خواهد شد و این موضوع به وضوح دیده می شود. وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران برای حضور در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده و امروز قرار است از نوار ساحلی چابهار- گواتر، بنادر، مناطق تفریحی و گردشگری چابهار دیدن کند.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار از فردا به مدت 2 روز در این شهرستان برگزار می شود.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید