Performancing Metrics

میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن زنجان متناسب نیست | اتاق خبر
کد خبر: 343842
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 21:34
استاندار زنجان بابیان اینکه در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن استان متناسب نیست، گفت: این موضوع باید موردتوجه سازندگان و متولیان امر قرار بگیرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، جمشید انصاری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن زنجان در محل استانداری، افزود: با توجه به میزان ساخت و سازهای انجام‌شده، امروز بسیاری از واحدهای مسکونی در زنجان و شهرستان‌های تابعه خالی از سکنه هستند.

وی در ادامه بابیان اینکه طبق استناد به گزارشات اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان روند عملیاتی ساخت و ساز مسکن مهر تا قبل از تیرماه به‌پایان خواهد رسید، ادامه داد: روند عملیاتی ساخت و سازها تا قبل از هفته دولت باید به اتمام برسد و مشکلات موردی نیز با برگزاری جلساتی پیگیری و حل شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه روند تقسیط و پرداخت‌های مسکن مهر نیز باید تا پایان سال انجام شود، گفت: اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در این مورد با همکاری یکدیگر روند تقسیط را تا پایان سال به اتمام برسانند.

انصاری با اشاره به پروژه ۲۲۴ واحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، افزود: این پروژه دو راه حل برای تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان و خانواده‌ها با هزینه کمتر دارد و می توانیم از واحدهای مسکن مهری که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و آماده تحویل است به متقاضیان این نهاد واگذار کنیم.

وی افزود: راه‌حل نخست این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از واحدهای آماده تحویل مسکن مهری که بدون متقاضی مانده است افراد را جایگزین کنند.

استاندار زنجان گفت: توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن موردتوجه قرار نگرفته است و اگر میانگین طبقات ساخته‌شده در زنجان دو تا ۲.۵ طبقه باشد در حدود ۱۴۰ هزار تا ۱۷۵ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزارنفری زنجان، این مقدار بیشتر از نیاز جامعه شهری منطقه است.

انصاری ادامه داد: برخی از خانوارها در زنجان مسکن ندارند و بعضی نیز دو تا سه منزل مسکونی در اختیار دارند و این امر عرضه و تقاضا را در بازار مسکن برهم زده است و باید هرچه بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن متناسب نیست و  این موضوع باید موردتوجه سازندگان و متولیان امر قرار گیرد.

استاندار زنجان در ادامه پیرامون پروژه احداث یک هزار و ۱۹۴ واحدی فرهنگیان هم گفت: موضوع این پروژه فقط استفاده از تسهیلات مسکن مهر بوده و مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان نیست.

وی ادامه داد: مالکان پروژه مسکن یک هزار و ۱۹۶ واحدی طرف قرارداد با پیمانکار هستند و هرشخصی به طور جداگانه با پیمانکار قرارداد منعقد کرده و در صورت داشتن مشکل باید به طور انفرادی نه دسته جمعی از طریق قوه قضائیه پیگیر مشکل باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر موضوعات بازار مسکن به شرایط و تحولات جامعه مربوط می‌شود چراکه بازار مسکن باید برای رونق، متقاضی داشته باشد، افزود: مسکن مهر باوجود تسهیلات فراوان و همچنین ارزان بودن تقاضای زیادی در بازار ندارد که خود نشانگر وجود مشکلات در دیگر بخش‌های مسکن است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید