Performancing Metrics

سفرنخست وزیر کره جنوبی به ازبکستان و عربستان از فردا پنجشنبه آغاز می شود | اتاق خبر
کد خبر: 343875
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 23:44
«هوانگ کیو آن» نخست وزیر کره جنوبی برای گسترش روابط با ازبکستان وعربستان درسفری پنج روزه از این دو کشور دیدن می کند.

اتاق خبر - به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری یونهاپ «کره جنوبی »، «هوانگ» فردا « پنجشنبه » عازم ازبکستان می شود و در دیدار با«اسلام کریم اف» رئیس جمهوری این کشور در مورد گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های صنعتی، انرژی، زیرساخت و ارتباطات بحث و تبادل نظر می کند.
براساس اعلام دفتر نخست وزیری کره جنوبی، سئول و تاشکند که از سال 1992 دارای روابط دیپلماتیک می باشند به دنبال توسعه تبادل در زمینه های فرهنگی و آموزشی هستند.
نخست وزیر کره جنوبی در ادامه سفر با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان دیدار و در زمینه های همکاری در بخش انرژی، ساخت و ساز و صنایع کارخانه ای با وی مذاکره می کند.
هوانگ در این سفر همچنین در مورد حمایت از طرح به اصطلاح توسعه اقتصادی خاورمیانه در چشم انداز 2030، نظرات کره جنوبی را به اشتراک می گذارد.
عربستان به دنبال علاقه مندی کره جنوبی به سرمایه گذاری در ایران، در تلاش است تا سئول را به سمت پروژه های خود سوق دهد.
هفته گذشته نیز یکی از میلیاردرهای سعودی با سفر به کره جنوبی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری و ساخت هتل در جزیره «ججو» ابراز تمایل کرده بود.
نخست وزیر کره جنوبی در ادامه این سفر پنج روزه، قصد دارد تا با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت و گو کند.

ایرنا

941110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید