Performancing Metrics

شورای شهر جای سیاسی کاری نیست | اتاق خبر
کد خبر: 343898
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 01:36
تندگویان:
مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران گفت: شورای شهر جای سیاسی کاری نیست هرچند معتقدم در ایران هیچ جایی وجود ندارد سیاست وارد مسائل نشود و در شهرداری نیز که صفر تا صد کارش ارائه خدمات اجتماعی است، نباید رویکرد سیاسی وجود داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر، محمدمهدی تندگویان صبح امروز در نشستی خبری در راستای تشریح عملکرد فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای چهارم شهر تهران با بیان اینکه باید درخصوص اعضای شورای شهر کلیات عملکردشان در یک دوره را بررسی کنیم افزود: نباید با انگ زدن نسبت به حذف سریع افراد اقدام شود.

 وی با بیان اینکه باید در هر اقدامی میزان سوددهی و نفع مردم را مدنظر قرار داد، ادامه داد: شورای شهر جای سیاسی کاری نیست هرچند که معتقدم که در ایران هیچ جایی وجود ندارد که سیاست وارد مسائل نشود و در شهرداری نیز که صفر تا صد کارش ارائه خدمات اجتماعی است هم نباید رویکرد سیاسی وجود داشته باشد.

 مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه صلاح شهر nر این است که شورا و شهرداری از رویکرد سیاسی دست بکشند، در پاسخ به این سوال که چرا اعضای اصلاح‌طلب شورا تذکر و یا سوال از شهردار را طی سه سال اخیر مطرح نکرده‌اند؟ گفت: سوالی که انتها نداشته باشد و یا تذکری که پشتوانه علمی نداشته باشد، ارزشمند نیست. همچنین ایجاد تنش در شورای شهر امری ناپسند است .

وی افزود که دستور رییس دولت اصلاحات و لیدر جریان اصلاح‌طلبی به اعضای این جریان این بوده که مصلحت شهر را به حزب و گروه ترجیح دهند حتی اگر مصلحت شهر مغایر با اهدافشان باشد؛ چراکه اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد آرامش و احساس آرامش برای مردم هستند.

 وی همچنین با بیان اینکه پروپاگاندا از طریق حزب مقابل در مجلس انجام شد اما به نتیجه نرسید، گفت: مردم از سیاست‌زدگی خسته شده و به دنبال اصلاح و آبادانی هستند. دغدغه اصلی ما نیز ایجاد آرامش در شورای شهر و تعامل در راستای پیشرفت امور است، حال ممکن است برخی از بیرون تصور کنند که اصلاح‌طلبان عملکرد درستی ندارند.

 مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر انفعال اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر اظهار کرد: باور کنید تعداد ما در شورا در اقلیت است و اگر همین امروز به تغییر شهردار اراده کنیم، نمی‌توانیم به دلیل رای کم، به این مهم دست پیدا کنیم.

 تندگویان همچنین با بیان اینکه نباید جو انتخابات 88، 92 و حتی 94 را با هم مقایسه کرد، ادامه داد: در انتخابات سال 92 کاملا با ناامیدی در جلسات شرکت می‌کردیم و تنها هدف‌مان حفظ چهار عضو اصلاح‌طلبی بود که در شورای سوم فعالیت کرده بودند و قبل از اینکه صلاحیت‌ها بیاید، ما با ناامیدی کار را ادامه می‌دادیم.

 وی با اشاره به تایید صلاحیتش دو روز قبل از شروع تبلیغات گفت: به دلیل فشارهای آن زمان مکررا آدرس جلسات را تغییر می‌دادیم و با برخوردها و تهدیدهایی نیز مواجه می‌شدیم؛ به گونه‌ای که پس از چند جلسه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات احضار می‌شدیم.

 مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه من در حزبی عضو هستم که مسوول حزب ممنوع‌المصاحبه و ممنوع‌التصویر است، افزود: این در حالیست که در مقابل ما حزبی قرار دارد که همه تریبون‌ها از جمله صداوسیما را در اختیار دارد؛ بنابراین همین که توانستیم با کمک مردم 13 نفر از اصلاح‌طلبان را وارد شورا کنیم ، این را به عنوان برد تلقی می‌کنیم.

 تندگویان ادامه داد: در دوره اول شورای شهر چهارم که به ریاست آقای مسجدجامعی برگزار شد و همزمان حسن روحانی رییس جمهور شد، برخی از اعضای شورا که یا جناح خاصی نداشته و یا تعهدی به جناح خود نداشتند، احساس کردند که اگر در کنار اصلاح‌طلبان باشند، برای آینده آنها خوب است؛ این افراد در ابتدا با اصلاح‌طلبان همراهی کردند اما هنگامی که انتخاب شهردار پیش آمد آنها نیز به سمت گذشته خود چرخش پیدا کردند.

وی در ادامه در پاسخ به این انتقاد که چرا با علیرضا دبیر یا حافظی در جریان حسابرسی‌ها همراهی نکرده‌اید؟ افزود: هنگامی که فردی سوال یا تذکری به شهردار می‌دهد، نتیجه نهایی مهم است. اگر قرار باشد ما روی موج حرکت کنیم، اصلاح‌طلب نیستیم؛ این یک بازی دو سویه‌ است، نباید بحث و تنش‌ها به سمتی رود که جایگاه شورا به خطر بیفتد.

مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه تذکرات مصوبات و لوایح شورای شهر در این سه سال را بررسی کنید و ببینید چقدر ما کار علمی انجام داده‌ایم و حزب مقابل چه مقدار فعالیت داشته است اظهار کرد: اگر یک یا دو عضو از اصلاح‌طلبان در جلسات فعال نیستند نباید این برآیند را به همه تسری دهیم؛ من در یکی از جلساتی که آقای رحمت‌الله حافظی اعتراضی داشت، به او گفتم از مجموع تذکرات و کارهای پروپاگاندایی شما، چند درصد در شهر عملیاتی شده است. باید بگویم تعداد زیاد یا کم تذکرات ملاک عملکرد خوب یا بد اعضای شورا نیست اما باور کنید شما با اقلیتی مواجه هستید که نمی‌توانند در تصمیمات کلان حضور داشته و به جمع‌بندی نهایی برسند.

 تندگویان در ادامه با انتقاد از به کاربردن عبارت " گل به خودی" توسط یکی از خبرنگاران درباره عملکرد برخی از اصلاح‌طلبان شورا گفت: در حوزه سیاسی شاید به خودی گل زده باشیم اما اعضای شورای شهر براساس احساس مسوولیت درباره مردم موضوعات را بررسی می‌کنند و حتی ممکن است نظرشان در صحن علنی با جمع‌بندی که در جلسه فراکسیون داشته باشیم متفاوت باشد؛ چراکه هر فردی موضوعات را علمی و کارشناسی بررسی کرده و نظر خود را دارد.به عنوان مثال روز گذشته خبری که متعلق به پنج سال قبل بود توسط یکی از اعضای فراکسیون مطرح شد و جای دفاعی نیز نداشت.

 وی همچنین با انتقاد از ریاست چمران در شورای شهر گفت: ریاست شورا در این 15 ساله به شدت ضعیف عمل کرده و مدیریت ضعیف نیز یکی از مشکلات شهر است.

 مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد مرکز مطالعات شهری یکی از اولین موضوعات مورد پیگیری اصلاح‌طلبان بود، بیان کرد: به دلیل برخورد سلیقه‌ای آقای چمران این مهم محقق نشد و جدیدا نیز این فرد مصاحبه‌ای داشته مبنی بر اینکه بدون سروصدا این مرکز را دایر کرده است و این در حالی است که عین مصوبه شورا اجرا شده و نباید چمران با صلاحدید خود برای رییس این مرکز حکم می‌زد.

 تندگویان با بیان اینکه از مدل مدیریت چمران گلایه دارند گفت: واقعیت این است که در بحث تغییر ریاست شورا رای نداریم و در سال ابتدایی شورای چهارم و در زمان مسجدجامعی نیز به دلیل عدم تامین اعتبار و تعلل، این مرکز مطالعات شهری ایجاد نشد، اما آن چیزی که مهم است مصوبه ایجاد این مرکز برای دو شورای قبل است و آقای چمران به آن تمکین نمی‌کرد و از شما درخواست دارم نسبت به رصد مصوبات شورا از ابتدا تا انتها انتقاد کنید و ببینید چه مقدار از مصوبات عملیاتی شده است.

 وی با بیان اینکه انتقاد بد و نامیمونی در دوره ریاست احمدی‌نژاد رخ داد که بر اثر آن اخلاق سیاسی کشور تغییر کرد و بی‌اخلاقی، دروغ‌مداری و توهین بی‌معنا بر فرهنگ سیاسی کشور حاکم شد، گفت: از یک اصلاح‌طلب نباید انتظار داشت که برخورد ناشایست و غیراخلاقی داشته باشد اما متاسفانه برخی افراد چون آن سبک هشت ساله را دیده‌اند ما را زیر سوال می‌برند که چرا شما به آن شکل نیستید که باید بگویم فرهنگ سیاسی کشور تغییر بدی کرده است اما اصالت ما اصلاح‌طلبان بر اخلاق‌مداری است.

 مخبر فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تمامیت طلب نیستند، گفت: در شهر آفتاب آقای روحانی از آقای قالیباف تشکر کرد اما مطمئن باشید اگر رییس جمهور اصولگرا بود، اقدام مشابه را انجام نمی‌داد.

 تندگویان با بیان اینکه از ما انتظار برخورد غیراخلاقی و تخطئه نداشته باشید، افزود: اگر آقای قالیباف عملکردش خوب باشد تشکر خواهیم کرد چراکه تمامیت طلب نیستیم و در نگاه اصلاح‌طلب هر فردی عقل، دانش و ثمره فکری خود را دارد و برخورد اصلاح طلبان با یکدیگر دستوری نیست هرچند که ممکن است تضارب آراء داشته باشیم اما اجازه انکار و تخریب عقاید دیگران را به خود نمی‌دهیم.

 وی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد فضای سیاسی کشور را به سمت بداخلاقی پیش برد، در مورد تغییر رویکرد یکی از اعضای اصلاح‌طلب گفت: تغییر رویکرد این است که با شهردار بعدی زد و بند داشته باشیم و جای سوال است که چطور آدم‌هایی که 10 سال قبل در کنار آقای قالیباف بوده و یک کلمه از حسابرسی و اسناد فاقد صحبت نمی‌کردند، حالا به فکر دوستی با شهردار بعدی هستند. این واقعیت است که به هر قیمتی حاضر نیستیم اهداف خود را تغییر دادیم و برهمین اساس سال‌ها چوب و کتک این اصل اخلاقی حزب خود را خورده و حاضر نیستیم با بی‌اخلاقی جایگاه بیشتری کسب کنیم.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید