Performancing Metrics

تعقیب هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده های چینی | اتاق خبر
کد خبر: 344116
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 17:26
تازه ترین اخبار از مناقشات نظامی آمریکا و چین حکایت از آن دارد که جنگنده های چینی یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در دریای جنوبی تحت تعقیب قرار داده اند.

اتاق خبر - پنتاگون چین را متهم ساخته است که دو فروند جنگنده این کشور پروازهای تعقیبی و غیرامنی به دنبال یک هواپیمای شناسایی آمریکا در این منطقه داشته اند.
هنوز وزارت دفاع چین در این باره واکنش نشان نداده است اما طبق گزارش های دریافتی این اتفاق روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه جاری در منطقه رخ داده است و آمریکا می گوید آنها به شکل نگران کننده ای هواپیمای آمریکایی را تعقیب می کرده اند.
چین پیشتر هشدار داده بود که چنانچه هواپیماها و کشتی های آمریکایی را که وارد محدوده آبی این کشور در دریای جنوبی شوند تحت تعقیب قرار خواهد داد و قبل از این بارها هشدارهایی به جنگنده ها و ناوهای آمریکایی داده است.
روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ نوشته است که وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده که هواپیمای جاسوسی این کشور گشت زنی معمول انجام می داده است.
چند هفته قبل برخی از ناوها و جنگنده های آمریکایی وارد محدوده آبی نزدیک جزایری در دریای جنوبی شدند که چین خود را مالک آنها می داند که بشدت مورد اعتراض پکن قرار گرفت.
در سال 2014 میلادی مشخص شد که یک جنگنده چینی در اطراف یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در دریای جنوبی حرکات نمایشی انجام داده است.
خبرگزاری شین هوا امروز پنجشنبه گزارش کرد که آمریکا با متلاطم کردن دریای جنوبی درپی افزایش نفوذ خود در این منطقه است.
روزنامه چاینا دیلی هم در تازه ترین مطلب خود آورده که آمریکا بزرگترین و اصلی ترین تهدید مستقیم برای چین در دریای جنوبی است.
اتفاق امروز در شرایطی مطرح می شود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از 21 تا 28 می در آسیا بسر می برد و یکی از برنامه هایش شرکت در اجلاس جی هفت در هفته آینده در ژاپن است.
آمریکا گفته است که پرواز این جنگنده های چینی در تعقیب هواپیمای خود آن هم به شکل غیرایمن را از مجاری نظامی و دیپلماتیک دنبال خواهد کرد اما ارگان های چین از جمله سفارت این کشور در آمریکا هنوز در این باره واکنشی نشان نداده اند.
جدی ترین رویداد تعقیب و گریز جنگنده ها بین چین و آمریکا مربوط به سال 2001 زمانی است که جنگنده چینی در تعقیب هواپیمای شناسایی آمریکا با آن برخورد کرد و خلبان چینی کشته شد .
هواپیمای شناسایی آمریکا نیز به اجبار در استان «های نن» در جنوبی ترین نقطه چین فرود آمد و 24 خدمه آن یازده روز در گروگان چین بودند تا اینکه واشنگتن مجبور به عذرخواهی شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید