Performancing Metrics

معرفی کرمان به عنوان هاب توزیع سوخت کشور در آینده نزدیک | اتاق خبر
کد خبر: 344123
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 18:17
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: ارزش آب مصرفی استان کرمان در بخش کشاورزی 12 میلیارد دلار است اما متاسفانه سودآوری این بخش حتی به اندازه ارزش آب هم نیست!

اتاق خبر: سید مهدی طبیب زاده در دیدار رابط تجاری بایرن آلمان با فعالان اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه کرمان پتانسیل‌های بسیاری دارد و در این سفر کوتاه امکان بازدید همه آنها وجود نداشت، گفت: این استان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و تاریخی، صنعت و... مستعد است.

وی اظهار کرد: استان کرمان حتی در زمینه انرژی و به خصوص انرژی خورشیدی پتانسیل‌های بسیاری دارد و در آینده نزدیک به عنوان هاب توزیع سوخت کشور معرفی می‌شود اما در عین حال با مشکل شدید کمبود آب مواجه هستیم.

طبیب زاده ادامه داد: ارزش آب مصرفی استان کرمان در بخش کشاورزی 12 میلیارد دلار است اما متاسفانه سودآوری این بخش حتی به اندازه ارزش آب هم نیست.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: اگر چه کرمان به عنوان بهشت معادن کشور مطرح است اما زنجیره ارزش در این بخش شکل نگرفته و سهم معدن از تولید ناخالص استان تنها سه درصد است.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت نیز صاحب تکنولوژی هستیم تصریح کرد: با این حال از این همه پتانسیل به خوبی استفاده نکرده ایم و درآمد استان سالانه سه هزار میلیارد است که حداقل باید به 10 هزار میلیارد تومان برسد.

طبیب‌زاده ادامه داد: تحقق این مهم، نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از امکانات و تجربه بر اساس تولید محصولات دانش بنیان است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اتاق کرمان به عنوان تشکل بخش خصوصی، توسعه تجارت فعالان اقتصادی، ارتقاء تکنولوژی، ایجاده ارزش افزوده و تولید محصولات صادراتی و در نهایت توسعه اقتصادی استان به منظور افزایش سطح رفاه مردم را دنبال می‌کند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه شرایط استان برای همکاری با ایالت بایرن آلمان مهیا است، تصریح کرد: آماده عقد قرارداد مشاوره به منظور یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای رسیدن به این اهداف هستیم.

نایب رییس اتاق کرمان به دیگر ظرفیت‌های استان از جمله نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و با هوش، نزدیکی به بنادر جنوب، نیروی کار بسیار، راه‌های ارتباطی متناسب و همچنین حامل‌های انرژی، اشاره کرد و گفت: اگر این شرایط و ظرفیت‌ها به خوبی مدیریت شود می‌توانیم به تولید محصولات رقابتی دست یابیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید