Performancing Metrics

روابط قضایی حقوقی ایران با روسیه، اتریش، چین، افغانستان و ارمنستان بررسی شد | اتاق خبر
کد خبر: 344136
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 19:23
هیات حقوقی قضایی ایران به سرپرستی محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در حاشیه همایش بین المللی سازمان شانگهای در شهر سن پترزبورگ، در دیدار و مذاکره با وزیران دادگستری روسیه، اتریش، و افغانستان و همچنین هیات های چین و ارمنستان، زمین

به گزارش اتاق خبر، در دیدارها و مذاکرات انجام شده هیات ایرانی در سن پترزبورگ، همکاری های جمهوری اسلامی و این کشورها در عرصه های حقوقی و قضایی بررسی و تجارب دو طرف در این زمینه ها تبادل شد.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و علیرضا جمشیدی رییس سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه این اجلاس که دیروز (چهارشنبه) آغاز شد با وزرای دادگستری روسیه، اتریش و افغانستان و هیات همراه دیدار و گفت وگو کردند.
همچنین هیات ایرانی با معاونان وزارت دادگستری چین و ارمنستان دیدار و مذاکره کرد که در این نشست ها روابط حقوقی و قضایی دوجانبه بررسی شد.
با توجه به حضور هیات های بلندپایه قضایی حقوقی از کشورهای مختلف در نشست سن پترزبورگ، بسیاری از شرکت کنندگان با استفاده از این فرصت برگزاری رایزنی های دوجانبه و منطقه ای را برای افزایش همکاری های حقوقی قضایی تدارک دیده اند.
محور اجلاس سن پترزبورگ که کشورهای مختلف از جمله چین، بلاروس،هند، ارمنستان، قرقیزستان و همچنین مراکز حقوقی دانشگاهی سن پترزبورگ حضور خواهند داشت، زمینه های کاربرد حقوق در سطوح مختلف اجتماعی و قضایی و همچنین نظارت های حقوی بر عرصه های گوناگون است.
روز سه شنبه نیز معاون وزیر دادگستری ایران و آرتور پارفننیشیکو رییس سرویس فدرال ضابطین قضایی روسیه راه های همکاری دو کشور در این حوزه و تبادل تجربیات را بررسی کردند.
در این دیدار توسعه همکاری های ایران و روسیه در این عرصه با توجه به سطح عالی مناسبات دو کشور و همچنین زمینه های ارتقای روابط مورد تاکید طرفین قرار گرفت.
سرویس فدرال ضابطین قضایی یک سازمان مستقل ملی است و رییس آن نیز با ابلاغ مستقیم رییس جمهوری روسیه منصوب می شود که وظیفه اجرای احکام قضایی و اداری در این کشور را بر عهده دارد.
همچنین در جریان مذاکره هیات قضایی حقوقی ایران در سن پترزبورگ، دو کشور برای ایجاد مرکز حکمیت و مشاوره در امور تجاری توافق کردند تا براساس آن دامنه همکاری ها در این حوزه با توجه به دوره پسابرجام افزایش یابد.
این تصمیم در نشست مشترک که به سرپرستی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و ماکسیم تراوینکو معاون وزیر دادگستری در روابط بین الملل و معاضدت قضایی روسیه گرفته شد. 

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید