Performancing Metrics

عربستان گاز شیمیایی به تروریست ها می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 344150
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 11:51
دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا اعلام کرد:
دبیر کل مرکز موسوم به «دپارتمان اروپا برای امنیت و اطلاعات» فاش کرد که عربستان از طریق اردن، گاز شیمیایی وارد سوریه کرده و در اختیار گروهک جبهة النصره قرار داده‌ است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس، «هیثم ابوسعید» دبیر کل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا از اقدام دیگری از آل سعود علیه مردم سوریه پرده برداشت.

ابوسعید فاش کرد که عربستان از طریق مرز اردن مواد شیمیایی خفه‌کننده‌ای در اختیار گروه تروریستی «جبهه النصره» (شاخه القاعده در سوریه) قرار داده است.

طبق گزارش وبگاه خبری این مرکز اروپایی (desiagency)، به گفته ابوسعید، تروریست‌های النصره آوریل گذشته (فروردین 95) در منطقه «شیخ مقصود» شهر حلب، از این مواد شیمیایی علیه افراد غیرنظامی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب افزود: «این برای نخستین بار نیست که النصره از چنین گازهای سمی علیه افراد غیر نظامی استفاده می‌کند»؛ چنین مواردی سابقا توسط محافل رسمی سازمان ملل به ثبت رسیده است و از این مسئله اطلاع دارند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن محکومیت این اقدامات غیر انسانی تروریست‌ها تأکید کرد که این مسائل بی‌گناهی دمشق را ثابت می‌کند؛ چرا که کشورهای غربی سوریه را به انجام چنین حملاتی متهم می‌کنند.

روز گذشته نیز گزارش مرکز بالکان برای روزنامه‌نگاری تحقیقی، اعلام کرد که عربستان ماهانه پروازهای منظمی از شهر جده به صوفیه بلغارستان دارد و 60 تا 90 سلاح و مهمات خریداری شده از بلغارستان را از طریق اردن به داخل سوریه قاچاق می‌کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید