Performancing Metrics

460تن خرمای پیارم از هرمزگان به خارج از کشور صادر شد | اتاق خبر
کد خبر: 344153
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 00:24
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ، 460 تن خرمای پیارم حاجی آباد به خارج از کشور صادر شد که در همسنجی با سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

اتاق خبر:سعید مدرس افزود: پیارم مرغوب ترین و گران ترین خرمای جهان است که به خرمای شکلاتی معروف بوده و به علت خشک بودن و قابلیت نگهداری طولانی مدت طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد.
وی بیان داشت: سطح زیر کشت، بازاریابی مناسب و کیفیت بسته بندی علت افزایش صادرات خرمای پیارم است.
معاون جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارکرد: از دو هزار و 500 هکتار نخلستان‌های پیارم در حاجی آباد 70 درصد آن معادل شش هزار تن در سال به امارات متحده عربی ، ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه ، روسیه ، ارمنستان ، تاجکستان و آسیای مرکزی صادر می شود.
مدرس یادآورشد: شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان با داشتن آب و هوای گرم و خشک ، تنها منطقه کشت پیارم در ایران و هرمزگان است.
وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با برداشت سالانه 148 هزار تن خرما از 38 هزار هکتار ، مقام چهارم تولید و مقام سوم سطح زیر کشت را دارد.
برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد آغاز و با برداشت پیارم در آبان ماه پایان می یابد.
سرانه مصرف خرما در کشور 12 کیلوگرم ، در هرمزگان 14 و در جهان 10 کیلوگرم است.
در هرمزگان 50 رقم خرما تولید می شود که 10 نوع آن شامل مرداسنگ ، زرد ، مضافتی ، کریته ، خنیزی ، آل مهتری ، زرک ، خاصویی ، هلیلی و پیارم آن صادراتی است.
ایران بعد از کشور تونس دومین صادر کننده خرما در جهان است.
شهرستان حاجی آباد در شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید