Performancing Metrics

ثبت بین المللی ورزش «گورش» را پیگیری می کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 344284
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 16:53
رئیس فدراسیون ورزش های روستایی در گرگان:
رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی از تلاش برای ثبت بین المللی ورزش «گورش» سخن گفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، غلامرضا جعفری ظهر پنجشنبه در جلسه عمومی و سالیانه هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گلستان اظهار کرد: خوشبختانه گلستان پس از تفکیک از استان مازندران، توانسته به بلوغ شایسته ای در حوزه های مختلف از جمله ورزش برسد.

جعفری به بیان یکی از چالش های فدراسیون پرداخت و گفت: صدور بیمه ورزشی یکی از دغدغه های فدراسیون است و در این زمینه با فدراسیون پزشکی ورزشی به چالش خورده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای صدور کارت قرار نیست پولی به حساب فدراسیون ورزش های روستایی بیاید و این پول در اختیار هیئت های استانی و بخشی از جامعه ورزشی قرار می گیرد.

وی ضمن بیان اینکه سعی می کنیم از ظرفیت بخش های غیردولتی نیز استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: از اعضای هیئت می خواهم بخشی از امور کار را به رابطین ورزش تفویض کنند و با این روش مدیران آینده را تربیت کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی درباره ثبت ورزش سنتی گلستان بیان کرد: نگاه ویژه ای به رشته گورش داریم و در این زمینه مراوداتی را با کشور ترکمنستان خواهیم داشت.

جعفری افزود: برای آنکه این رشته را در کشور و خارج از کشور شناسایی و ثبت کنیم باید آن را از استان خارج کنیم و فدراسیونی به نام ورزش گورش تاسیس شود.

وی تصریح کرد: باید این ورزش را به صورت مستند و ذکر تاریخچه ثابت کنیم تا دنیا آن را بپذیرد و در این زمینه به صورت قانونی پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید