Performancing Metrics

بیش از 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد | اتاق خبر
کد خبر: 344291
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 17:46
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

اتاق خبر: حبیب الله مسعودی فرید در همایش ملی آسیب شناسی طلاق در ارومیه اظهار کرد: متاسفانه تعداد خانواده های تک والد در کشور در حال افزایش است که این امر معضلی جدی برای کشور بشمار می آید و باید اقدامات موثری برای جلوگیری از این معضل اندیشیده شود.

 وی گفت: برای رسیدن به الگوی ایرانی - اسلامی باید روی خانواده تمرکز کنیم چرا که خانواده سالم جامعه را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تغییرات ساختار جمعیتی، فرآیندهای اجتماعی و فرآیند اقتصادی را سه فرآیند تاثیرگذار بر ساختار خانواده عنوان کرد.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ما باید به سمت سیاست‌های دوستدار خانواده حرکت کنیم و توازن لازم بین کار و زندگی را ایجاد کنیم تا اعتدال لازم به وجود آید.

 فرید ادامه داد: اگر بتوانیم یک محیط حمایتگر ایجاد کنیم تا اعضای آن بتوانند احساس و باور تاثیرگذاری داشته باشند درآن صورت طلاق نیز کاهش می‌یابد.

 وی اظهار کرد: سیاست های خانواده محور باید به گونه ای باشد که منجر به توانمندسازی خانواده ها و نیز تربیت پذیری و جامعه پذیر کردن اعضای خانواده شود.

 فرید با بیان اینکه مشاوره های قبل و بعد از ازدواج در راستای تحکیم خانواده ها و کاهش آمار طلاق و آگاهی نسبت به آموزه های زندگی مشترک در جامعه بسیار اهمیت دارد افزود: باید آموزش های قبل و بعد از ازدواج در جامعه جدی گرفته شود.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه امروزه ترویج ازدواج از یک سو و پیشگیری از طلاق از سوی دیگر برای حفظ بنیان خانواده ضرورت دارد، افزود: خانواده ها نقش تربیتی و جامعه پذیری فرزندان را به خوبی انجام می دهند تا واکسیناسیون اجتماعی آینده کشور صورت گیرد.

 فرید گفت: باید سایر بخش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه نیز با کارکرد مناسب خود، خانواده را در مسیر توانمندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دهد.

 وی با بیان اینکه خانواده یک مفهوم پویا است، اظهار کرد: باید طرح هایی موثر به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی در خانواده به ویژه در ارتباط با زنان طراحی کنیم که همراهی دستگاه ها و ارگان های مختلف اجتماعی در این خصوص یک ضرورت است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید