Performancing Metrics

«سالنی که انگار قناس‌تر شده است» | اتاق خبر
کد خبر: 344340
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 22:54
در ارزیابی بازسازی دو سالن تئاتر شهر
یک کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه سالن "سایه" تئاترشهر پس از تعمیر خوب شده است،‌ گفت: با این حال عجیب است که قناسی این سالن پس از تعمیر و بازسازی بیشتر از قبل به چشم می‌آید و مشکل ایجاد می‌کند.

اتاق خبر: یک کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه سالن "سایه" تئاترشهر پس از تعمیر خوب شده است،‌ گفت: با این حال عجیب است که قناسی این سالن پس از تعمیر و بازسازی بیشتر از قبل به چشم می‌آید و مشکل ایجاد می‌کند.

 

افروز فروزند در گفت‌وگو بیان کرد: به عنوان کسی که در این سالن پس از انجام تعمیرات کار کرده‌ام، معتقدم این سالن اگرچه شکل بهتری پیدا کرده است اما تعداد صندلی‌ها و محدودیت چیدمان آن‌ها بزرگترین مسئله و مشکل سالن «سایه» است.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته سالن «سایه» حدود 100 نفر گنجایش داشت، افزود: در حال حاضر با هر چیدمانی که صندلی‌ها را قرار دهیم، بیش از 60 نفر گنجایش پیدا نمی‌کند و در وضعیت فعلی تئاتر ایران که تأمین هزینه‌ها بر عهده گروه‌هاست این 60 نفر یعنی هیچ.

 

کارگردان نمایش «بهمن» ادامه داد: قبل از اجرای این نمایش به من گفته بودند تعداد صندلی‌های سالن با هر چیدمانی بیش از 100 نفر خواهد بود و من با خیال راحت دو سویه کار کردم، اما پس از دو روز صرف وقت برای چیدن صندلی‌ها و نرسیدن به نتیجه لازم 60 صندلی بیشتر چیده نشد و وقتی با تئاترشهر درمیان گذاشتیم، مسئله‌ی امنیت تماشاگران را مطرح کردند ولی با وجود همه‌ی این‌ها متأسفانه باز هم قناسی سالن توی ذوق می‌زد و بعضی تماشاگران بعد از اجرا درباره‌اش با ما صحبت می‌کردند.

 

این کارگردان که سال گذشته پس از 12 سال نمایش «بهمن» را روی صحنه برده بود، مطرح کرد:‌ نکته جالب در سالن سایه این است که قبلا هم در آن کار کرده بودم، اما اصلا متوجه نشده بودم شکل مستطیلی و قناسی آن این گونه است و الان کاملا مشخص شده که سالن در یک ضلع، هلالی شکل است و چیدمان صندلی‌ها در آن به سختی انجام می‌شود.

 

وی همچنین درباره تغییرات فنی سالن در بخش نور و صدا نیز گفت: نمایشی که اجرا کردم به نور خیلی خاصی احتیاج نداشت و به نظرم همکاران دیگری که برای کار استفاده‌ی ویژه‌تری از نور داشتند بهتر می‌توانند در این باره نظر دهند.

 

افروز فروزند در پایان خاطر نشان کرد: به طور قطع زحمت و هزینه‌ی زیادی برای بازسازی صرف شده که جای تقدیر دارد. اما ای کاش برای ادامه‌ی بازسازی و تعمیر تئاترشهر از نظر متخصصانی که اکثر سالن‌های تئاتری شهر تهران را دیده و با کمبودها روبرو شده‌اند، جهت بهتر انجام شدن کار استفاده شود تا به این ترتیب بازسازی کمترین نقص را داشته باشد.

 منبع: ایسنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید