Performancing Metrics

مردم در صرفه‌جویی مصرف آب جدی باشند | اتاق خبر
کد خبر: 344393
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 05:04
امام‌جمعه طبس با اشاره به مشکلات آبی در این شهرستان و صفر شدن ذخیره آب سد نهرین گفت: مردم در صرفه‌جویی مصرف آب جدی باشند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در جمع نمازگزاران طبس اظهار کرد: مسیحیت؛ یهودیت و اکثر مکاتب در انتظار مصلح کل و کسی که بشریت را از نابسامانی‌ها نجات دهد هستند.

وی ادامه داد: برادران اهل سنت نیز در انتظار منجی عالم بشریت هستند و تنها فرق این است که آن‌ها میگویند او فرزند امام حسن عسکری ع هست و اینکه هنوز وی به دنیا نیامده است؛ اما ما میگویم در نیمه ماه شعبان در سال ۲۵۵ ه ق در شهر سامرا از مادرشان نرجس خاتون به دنیا آمده‌اند.

وی افزود: نزدیک به دو هزار روایت در خصوص مهدویت و ولادت و غیبت ان حضرت است که علائم و نشانه‌های ظهور را علما و بزرگان ما مشخص کرده‌اند.

مهاجریان مقدم گفت: در روایات آمده است اگر کسی امام زمان را قبول نداشته باشد و از دنیا برود در جاهلیت و نامسلمان از دنیا رفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار قاریان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبری در جمع قاریان گفتند قدرت انسان به ایمان اوست که اگر قوی باشد هیچ‌گونه از توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند در جهت تضعیف مسلمانان مؤثر واقع شود.

وی در خصوص ایام شعبانیه افزود: یکی از موضوعاتی که اهمیت دارد و این روزها برای اجرای آن برنامه‌ریزی نیز می‌شود صدقه دادن برای سلامتی امام زمان عج است که همیشه و هرروز لازم است این کار را انجام دهیم که در این ایام می‌بایست توجه بیشتر باشد تا کمک‌های مردم جمع‌آوری‌شده و به مسلمانان نیازمند داده شود.

سالروز آغاز محاصره اقتصادی امریکای جنایتکار در اول خرداد سال ۵۹ که به نام روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف نیز نام‌گذاری شده؛ از دیگر محورهای خطیب جمعه طبس بود.

مهاجریان مقدم گفت: محاصره‌های اقتصادی و سیاسی آمریکا علیه ملت ایران هرروز از اول انقلاب بوده و هرروز محاصره‌ها بیشتر شده که در سایه این محاصره پیشرفت‌هایی زیاد ایران داشته است و مردم ما اعتماد به امریکا نداشته و ندارند همان‌طور که رهبری گفته‌اند.

وی همچنین به بحران آب در طبس اشاره کرد و گفت: باید در مصرف آب دقت شود؛ نزولات اسمانی کم شده و امسال از سالهای قبل کمتر ذخیره آب بوده است تا جایی که سد نهرین ذخیره آبش به صفر رسیده است.

سالروز فتح خرمشهر، چهارم خرداد روز دزفول، سالروز نسیم مهر روز حمایت از خانواده‌های زندانیان، روز سربازان گمنام در ۱۰ خرداد از دیگر محورهای خطیب جمعه طبس بود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید