Performancing Metrics

عملیات کانون کوبی در ۳۰۰ هکتار از مزارع آلوده به زنگ زرد گندم | اتاق خبر
کد خبر: 344404
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 06:13
مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از عملیات کانون کوبی در ۳۰۰ هکتار از مزارع آلوده به زنگ زرد گندم در شهرستان هوراند خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، احد طایری ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: عملیات کانون کوبی۳۰۰هکتار از مزارع گندم در مناطق آلوده به بیماری زنگ زرد در حال انجام است و کانون کوبی  این بیماری یکی از اقدامات مؤثر در جهت مهار و کنترل این بیماری می باشد.

وی، افزود: جهت کنترل بیماری زنگ زرد گندم اقدامات گسترده ای با استفاده از بازدید های میدانی کارشناسان پهنه های روستایی  و کارشناسان حفظ نباتات و شبکه پیش آگاهی و مراقبت شهرستان هوراند و مشارکت کشاورزان انجام یافته وسمپاشی کانون های اولیه بیماری درمزارع  شهرستان هوراند در سطح ۳۰۰ هکتار در حال انجام بوده و جهت کنترل این بیماری ۱۵۰لیتر سم با نظارت کارشناسان بین کشاورزان توزیع شده است و در صورت لزوم نیز هماهنگی های لازم برای تأمین سموم مورد نیاز کشاورزان انجام یافته است وهمچنین با برگزاری دوره های آموزش و توزیع اطلاعیه فنی در مراکز جهاد کشاورزی و سطح روستا ها کشاورزان با این بیماری آشنا می شوند و راه های مبارزه با آن به کشاورزان آموزش داده می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند، با اشاره به سرعت بالای تکثیر بیماری زنگ زرد گندم گفت: این بیماری به سرعت تکثیر شده و بوسیله باد در مناطق مختلف منتشر می شود و یک مزرعه را در مدت شش روز نابود می کند و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هوراند همه تمهیدات و امکانات لازم را برای مهار این بیماری بکار گرفته است .

وی، با بیان اینکه اگر این بیماری به موقع کنترل نشود می تواند تا بیش از ۹۰ درصد خسارت زا باشد افزود: کشاورزان محترم بایستی به توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در رابطه با کانون کوبی بیماری زنگ زرد توجه کرده و آنها را بکار گیرند.

طایری، تصریح کرد استفاده از ارقام مقاوم گندم می تواند نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی مزارع گندم به بیماری زنگ زرد را داشته باشد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید