Performancing Metrics

برای انتخابات ریاست جمهوری به کشوربرمی گردم | اتاق خبر
کد خبر: 344448
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 10:04
نامزدائتلاف مخالفان کنگو:
'موسی کاتومبی' نامزد ائتلاف مخالفان جمهوری دمکراتیک کنگو در انتخابات ریاست جمهوری آینده که برای انجام معالجات پزشکی، کشور را به مقصد آفریقای جنوبی ترک کرد، گفت که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به کشور برخواهد گشت.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاتومبی که به خاطر تهدید امنیت کشور کنگو در معرض محاکمه قرار داشت، روز جمعه، چند ساعت پس از آنکه مقامات این کشور اعلام کردند که منعی برای مسافرت او وجود ندارد، عازم آفریقای جنوبی شد.

وزیر دادگستری کنگو پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفته بود، کاتومبی با ارایه گواهی پزشکی که بر معالجه مناسب وی در خارج از کشور تاکید داشت، خواستار آزادی مشروط شده بود. دادستان با این درخواست موافقت کرد و به او اجازه ترک کشور داده شد.
بر اساس این گزارش، کاتومبی با آمبولانس وارد فرودگاه شد و مستقیم به هواپیما انتقال داده شد.
به گفته مقامات فرودگاه، همسر و یک پزشک وی را در این سفر به ژوهانسبورگ همراهی می کنند.
اتئلاف مخالفان جمهوری دمکراتیک کنگو، اواسط اردیبهشت کاتومبی را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور معرفی کرد.
کاتومبی فرماندار سابق منطقه ای در جنوب شرق جمهوری دمکراتیک کنگو است.
'جوزف کابیلا' رئیس جمهوری دموکراتیک کنگو چندی پیش با هدف آماده شدن برای انتخابات سال آینده، طرح گفت و گوی ملی را مطرح کرد.
اکثریت حاکم کنگو از ایده گفت و گوی ملی به عنوان عامل مهمی در تضمین اجرای آرام و منظم انتخابات آینده تمجید کردند اما بیشتر مخالفان، این ایده را به عنوان بخشی از برنامه کابیلا برای باقی ماندن بر سر قدرت پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری او در سال آینده محکوم کردند.
جوزف کابیلا که پس از ترور پدرش - لوران کابیلا - در سال 2001 به قدرت رسید و در دو انتخابات سال های 2006 و 2011 پیروز شد، مطابق قانون اساسی از نامزد شدن در انتخابات سال 2016 برای سومین بار منع شده است. جمهوری دمکراتیک کنگو، کشوری واقع در مرکز آفریقا است که از سال 1971 تا سال 1997 زئیر نامیده می شد.
ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید