Performancing Metrics

اعتراض چین به وضع تعرفه سنگین آمریکا بر فولاد این کشور | اتاق خبر
کد خبر: 344477
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 13:05
چین به شدت به وضع تعرفه سنگین از سوی دولت آمریکا بر واردات فولاد و ورقه های فولادی از این کشور اعتراض کرد.

اتاق خبر - دولت آمریکا تصمیم گرفته است بر روی ورقه های سرد فولادی که از چین برای ساخت خودرو و کانتینر استفاده می شود ، نزدیک به 500 درصد افزایش تعرفه اعمال کند.

این در شرایطی است که برای واردات این محصولات فولادی مشابه از ژاپن تعرفه ای در حدود 70 درصد اعمال کرده است. از دیدگاه آمریکا، دولت چین با در نظر گرفتن یارانه ها و امدادرسانی های مالی به صنایع فولادی موجب شده است تا تولید این محصول بسیار ارزان تمام شود.
گزارش ها حاکی است که برخی از کارخانه های فولادی در انگلستان به دلیل اینکه چین فولاد ارزان به آنجا صادر می کند، ‌تعطیل شده اند.
وزارت بازرگانی چین روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعتراضی در تارنمای خود اعمال تعرفه 522 درصدی بر روی ورقه های فولادی چین را به شدت نگران کننده و نادرست توصیف کرد.
بیانیه می افزاید که ما هر اقدامی در صنعت فولاد انجام می دهیم مطابق با ساختارهای موجود و ضوابط سازمان تجارت جهانی است.
آمریکا می گوید چین یارانه های غیرعادلانه ای در اختیار تولیدکنندگان فولاد قرار می دهد تا قدرت آنها را برای صادرات افزایش دهد.
چین بیشتر از 273 میلیون دلار از این ورقه های فولادی را در سال گذشته میلادی در آمریکا فروخت اما حالا تعرفه ها پنج برابر شده است.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که آمریکا هم از بررسی و پیگیری منازعات خودداری کرده و هم مقررات سازمان تجارت جهانی را زیرپا گذاشته است و چین امیدوار است این اقدامات نادرست را اصلاح کرده و فورا این تعرفه سنگین را لغو کند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید