Performancing Metrics

مراجع‌حامی دولت موفق | اتاق خبر
کد خبر: 344492
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 14:48
«عملکرد و برنامه‌های دولت یازدهم در حوزه‌های گوناگون به ویژه در مساله برجام مورد تایید و حمایت مراجع و علمای کشور است و سفر اخیر دکتر حسن روحانی به قم برای قدردانی و هماهنگی با مراجع، کمک گرفتن فکری و معنوی، اطلاع‌رسانی از خدمات و عملکرد دولت صورت گرفته

اتاق خبر - این مطلب آغازی بر یادداشت مسعود ادیب در روزنامه آرمان است.

این استاد حوزه و دانشگاه مسکن در این یادداشت که در شماره شنبه یکم خرداد منتشر شده، آورده است: خوشبختانه روابط بسیار خوب و موثری میان دولت کنونی و مراجع و علما برقرار است و رئیس دولت باهدف ایجاد ارتباط بهتر و سازنده‌تر به ملاقات مراجع رفت. نکته قابل تامل اینکه مراجع در اظهارات و برخوردهایی که با عناصر ذی ربط داشته‌اند، بارها نشان دادند که به‌شدت حامی برنامه های آقای روحانی هستند که این امر به روحانی بودن وی مربوط نیست بلکه به عملکرد سازنده و موثر آقای روحانی و همچنین خروج کشور از شرایط دشوار و نگران‌کننده قبل از توافقنامه مرتبط است اما زمانی که نوع برخورد و روابط حوزه علمیه و مراجع با دولت سابق و کنونی مقایسه صورت گیرد.
این امر به خوبی بیانگر این موضوع است که علما به سرنوشت کشور و اقدامات دولت توجه داشته و نگران وضع کشور و مردم هستند و با مشاهده عملکرد دولت سابق، مدت‌های مدیدی حاضر به ملاقات با رئیس دولت وقت و رجال دولتی نبودند اما عملکرد تعاملی و سازنده آقای روحانی مورد استقبال و تایید مراجع و علماست چراکه آنان اهل تندروی نیستند بلکه عضو جریان‌های سیاسی هستند که معقول، آرام و سنجیده عمل می‌کنند. آنها به توافقنامه برجام از منظر مثبت و سازنده نگریستند و آن را به خیر و صلاح دولت و ملت دانستند.
البته ممکن است در برخی موضوعات میان مراجع اختلاف نظر وجود داشته باشد اما آنها در مساله برجام به شکل یکسان از اقدامات دولت حمایت کردند. زمانی که برجام 2 از سوی آقای روحانی مطرح شد این موضوع مورد تایید مراجع و علما قرارگرفت و برجام اخلاقی در کشور را لازم دانستند. بنابراین آنها موضع مثبت نسبت به پرونده برجام اتخاذ کردند، تندروی را امری مذموم دانستند و نسبت به بی‌اخلاقی هشداردادند.
مراجع از جایگاه و منزلت اجتماعی و مردمی قابل توجهی برخوردار هستند. زمانی که آنها از جریانی یا دولتی حمایت کنند طبیعتا افکار و آرای مردمی نسبت به آن اقدام سوق می‌دهند. بنابراین حمایت مراجع مسبب پشتیبانی مردم از آقای روحانی خواهد شد. با توجه به وابستگی و دلبستگی رئیس دولت به حوزه دین و اندیشه دینی همراهی و حمایت مراجع می‌تواند به برداشتن گام‌های بلندتر توسط دولت کمک کند.
درشرایط کنونی از آقای روحانی تقاضای شق‌القمرنداشته و نداریم بلکه وی در شرایط بسیاری مدیریت کشور را برعهده گرفت و با وجود تمامی مشکلات توانست اقدامات موثری انجام دهد، البته لازم به ذکر است که نباید از رئیس دولت انتظار بیش از حدی داشت و این امر به معنای پرهیزاز نقد و انتقاد نیست. باید در حد معقول و معتدل به دولت کمک کرد و به تقویت انگیزه آن برای اصلاح و بهبود امور پرداخت. بنابراین دولت کنونی همانند بسیاری از دولت‌ها نقاط قوت و ضعفی دارد اما باتوجه به شرایط کنونی کارنامه موفق و قابل قبولی ارائه داده که نادیده گرفتن دستاوردهای آن عین بی انصافی است.
*منبع: روزنامه آرمان، یکم خرداد 1395

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید