Performancing Metrics

سهمیه بندی صادرات سیمان به عراق | اتاق خبر
کد خبر: 344493
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 14:56
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در انتظار رفع ممنوعیت صادرات سیمان به عراق هستیم، گفت: دامپینگی در صنعت سیمان ایران وجود ندارد

اتاق خبر: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در انتظار رفع ممنوعیت صادرات سیمان به عراق هستیم، گفت: دامپینگی در صنعت سیمان ایران وجود ندارد و دامپینگ سیمان بین صادرکنندگان ایرانی بحث بسیار انحرافی است، زیرا ما تولیدات‌مان را با قیمت‌های از قبل تعیین شده در کنار مرز تحویل خریداران می‌دهیم و خریداران هستند که در آن سوی مرزها سیمان را ارزان‌تر می‌فروشند. عبدالرضا شیخان با اعلام اینکه اخیرا یک هلدینگ سیمانی در ایران قرار است تولیدات خود را با برندی عراقی در این کشور توزیع کند، اظهار کرد: قرار است این هلدینگ سیمانی در عراق آسیابی راه‌اندازی کند و تولیدات کلینکر خود را با برندی عراقی در همان منطقه توزیع کند، اما فعلا صادرات سیمان به عراق ممنوع است و قرار است طبق برنامه‌ریزی انجمن صنفی صادرات سیمان سهمیه‌بندی شود. شیخان در پاسخ به این سوال که اگر رفع ممنوعیت برای صادرات سیمان شود چه میزان صادرات خواهیم داشت، گفت: تقریبا ماهانه 400 تا 500 هزار تن می‌توانیم سیمان صادر کنیم، اگرچه عراق هر اندازه که سیمان بخواهد می‌توانیم نیاز آن را تامین کنیم اما باید میزان صادرات سیمان متعادل و با قیمت مناسبی باشد.

وی درباره افزایش 17 درصدی قیمت سیمان نیز گفت: قرار بود قیمت سیمان از تیرماه افزایش پیدا کند و پیرو آن طرحی از بهمن‌ماه به اجرا گذاشته شد و الان در ماه چهارم اجرای طرح تعادل‌سازی قیمت سیمان به سرمی‌بریم. با این وجود تقریبا می‌توان گفت روند عرضه و تقاضای سیمان بهبود یافته و این تعادل در آستانه تحقق است، چرا که در قیمت‌ کارخانه‌ها تخفیف‌های کمتری دیده می‌شود. در واقع می‌توان گفت 50 درصد وضعیت تخفیف‌ها بهتر شده است. شیخان درباره تاثیر آزادسازی قیمت‌ سیمان بر این صنعت گفت: آزادسازی قیمت برای هر صنعتی که بتواند خود مسائل مربوط به بازاریابی‌اش را کارشناسی کند، لازم است. بهتر است قیمت‌گذاری در هر صنعتی با توجه به وضعیت بازارها و سیاست‌گذاری‌ها انجام شود.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات
ADS
ADS
پربازدید