Performancing Metrics

یونکر نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد | اتاق خبر
کد خبر: 344514
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 17:41
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد: روابط اتحادیه اروپا با انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه، همانند سابق نخواهد بود.

اتاق خبر - یونکر روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو موند»، گفت: انگلیس در صورت خروج از اتحادیه باید بپذیرد که همچون «کشور ثالث» در نظر گرفته می شود.

وی یک ماه مانده به برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، افزود: آنها که خانه را ترک می کنند، با آغوش باز مورد استقبال قرار نمی گیرند.
رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: اگر انگلیسی ها به ماندن در اتحادیه اروپا «نه» بگویند که امیدوارم چنین نشود، روابط انگلیس با اتحادیه همانند سابق نخواهد بود. این کشور به عنوان کشور ثالث در نظر گرفته می شود و مورد تمجید ما قرار نخواهد گرفت.
وی گفت: اگر انگلیسی ها اروپا را ترک کنند، باید تبعات آن را بپذیرند. این یک تهدید نیست اما دیگر روابط ما همانند امروز نخواهد بود.
یونکر در پاسخ به سوالی در مورد باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: ابتدا باید اقداماتی که ما و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس بر سر آن توافق کرده ایم اجرا شود و این در حالی است که هیچ کس در کارزار برگزاری همه پرسی، حرفی از آن به میان نمی آورد.
به گزارش تارنمای روزنامه اقتصادی «لزاِکو» فرانسه، یونکر که با لحنی تهدیدآمیز سخن می گفت، فشارها بر لندن را در زمان باقی مانده تا زمان برگزاری همه پرسی افزایش داد.
همه پرسی در مورد باقی ماندن و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید