Performancing Metrics

دولت تدبیر و امید توجه خوبی به ورزش و جوانان دارد | اتاق خبر
کد خبر: 344584
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 00:49
هاشمی:
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور به اهمیت ورزش و جوانان و تاثیر آن بر جامعه آگاه است و توجه خوبی به این دو حوزه دارد.

به گزارش اتاق خبر، ایسنا، سید مناف هاشمی گفت: یکی از موضوعات مغفول مانده سازمان‌های ما و وزارت ورزش و جوانان نیروی انسانی است که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته توانمدی خود و رضایت مندی مخاطبین را در تمامی زمینه‌ها نشان دهد.

وی افزود: روش‌های آموزش، راه‌کار‌های توانمندسازی و سایر روش‌هایی که در این همایش مطرح خواهد شد و باید در استان‌ها در ادارات کل اجرایی شود، زیر ساخت تمام فعالیت‌ها و امور منابع انسانی است که باید به آن توجه کنیم زیرا در چند سال گذشته این مسئله مغفول مانده است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و ما باید این رویکرد را در تمامی حوزه‌ها مورد تاکید خودمان قرار دهیم، در اولین مرحله ما باید بتوانیم به منابع خود اتکا کنیم و نیازی به منابع دولت و نفت نداشته باشیم متاسفانه این امر تا کنون محقق نشده است اما امسال ما باید یادبگیریم که برنامه‌ها و اهداف را با کمترین هزینه و با اتکا به منابع دستگاه‌ خودمان به جلو ببریم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: ما باید به در آمد زایی توجه کنیم درآمد زایی نه به این معنا که کار اقتصادی انجام دهیم بلکه به معنای پیشبرد اهداف میدانی و عمرانی و انجام امور مربوط به ورزش و جوانان در استان‌ها با کسب در آمد از امکانات برگزاری برنامه‌های مختلف قابل تحقق است.

وی تصریح کرد: بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی در قانون و آیین‌نامه‌های ابلاغی به ادارات کل استانی وجود دارد تا بتوانند از این طریق درآمد زایی کنند خوشبختانه دولت به ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای دارد و ما باید با استفاده از این فرصت و کسب حمایت سایر ارگان‌ها در مسیر رشد و توسعه ورزش و جوانان در کشور گام برداریم.

هاشمی تاکید کرد: با تمام سختی‌هایی که دولت در 2 سال گذشته داشت اما بازهم رشد خوبی را در ورزش و جوانان شاهد بودیم زیرا این ظرفیت در ورزش و جوانان وجود دارد که بدون اتکا به منابع دولتی رو به جلو گام بردارد، برای سال 95 هم برنامه‌های کاربردی در نظر گرفته شده که باید با همکاری ادارات کل استانی اجرایی شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در راستای کیفی سازی حوزه منابع انسانی و توانمندی نیروی انسانی وزارت ما افزایش سرانه آموزش را انجام داده‌ایم و از طریق آموزش‌های مجازی باید سرانه آموزش را افزایش دهیم که در این راستا تلاش کرده‌ایم از بهترین مدرسین استفاده کنیم همچنین ما در سال 95 در نظر داریم تا خلاءهای موجود در حوزه سرمایه انسانی در بخش‌های محروم را پوشش دهیم اما باید توجه داشته باشیم که دولت در شرایط سخت مالی است.

وی در ادامه با تاکید براینکه برای ایجاد تحول نیاز به نیروی اسنانی با نشاط و با نگیزه داریم، گفت: باید در استان‌ها به شکل مستقل آسیب شناسی در زمینه‌های مختلف منابع انسانی صورت گیرد و برای آن تصمیمات و برنامه‌هایی در نظر گرفته شود تا سبب ایجاد حرکت و انگیزه در بدنه وزارتخانه شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ورزش و جوانان دارای حواشی و فعالیت‌های بسیار زیادی است و این حوزه همواره تازگی دارد که اگر به این مسئله توجه شود ما می‌توانیم از طریق ورزش و جوانان آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سلامت را در جامعه افزایش دهیم اما برای تحقق این امر ما باید اهمیت ورزش و جوانان را برای نمایندگان مجلس، دولتمردان و استانداران نمایان کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: عمر وزارت ورزش و جوانان از زمان تشکیل تا امروز 5 سال است و تجربه بسیاری از وزارتخانه‌ها در جذب اعتبارات و بودجه را ندارد ما در تلاش هستیم که مقدار دریافتی اعتبارات را افزایش دهیم اما برای رسیدن به این هدف باید در مجموعه استان‌ها تغییری ایجاد کنیم باید مدیران کل استانی اهمیت ورزش و جوانان و فعالیت‌های این حوزه را برای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداران و سایر مسئولین استانی نمایان کنند.

وی ادامه داد: باید با ادغامی از سوی اساتید دانشگاه‌ها، مسئولین اجرایی هر استان و نیروی انسانی حرکت در حوزه ورزش و جوانان را در استان‌های کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید