Performancing Metrics

مدافعان حرم از امنیت کشور دفاع می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 344699
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 14:15
حجت الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران، حضور مدافعان حرم در سوریه را موجب امنیت کشور در مقابل تکفیری ها دانست.

اتاق خبر - حجت الاسلام کاظم صدیقی شنبه شب در آیین احیای شب نیمه شعبان با عنوان احیای مهدوی، استغفار و دعا در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) گفت: نیروهای مدافع حرم قیام کرده اند تا از امنیت کشور دفاع کنند.
وی با اشاره به امنیت کشور ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان از تمام دنیا در هشت سال دفاع مقدس بر ملت ایران آتش باریدند؛ اما آسیبی به کشور وارد نشد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، درباره فضیلت شب نیمه شعبان عنوان کرد: در این شب باب نعمت، جود و بخشش به روی بندگان باز است و توبه آنان پذیرفته می شود.
وی گفت: توبه همه بندگان پذیرفته می شود اما توبه جوانان همه گناه کاران را مورد بخشش قرار می دهد.
شجاعی کارشناس مذهبی نیز در این آیین، ظهور امام زمان(عج) را مهمترین نیاز جامعه بشری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه خداوند در شب نیمه شعبان تقدیر انسان را می نویسد گفت: در این شب مهمترین وظیفه، تکلیف و عبادت، دعا برای مهمترین نیاز بشریت یعنی ظهور حضرت حجت (عج) است.
وی افزود: انسان فقر و ضعف مطلق در مقابل عزت و قدرت مطلق خداوند است و اگر از خدا کمک نخواهد، خداوند او را به حال خود واگذار می کند.
شجاعی با بیان اینکه بنی اسرائیل بعد از 400 سال که مورد عذاب و غضب الهی بودند، 40 شبانه روز به درگاه خداوند استغاثه کردند گفت: اگر شیعیان مانند بنی اسرائیل مضطرانه دعا کنند، خداوند غیبت را خواهد بخشید.
این کارشناس مهدویت با بیان اینکه شیعیان هنوز احساس نیاز نکرده اند که اگر امام زمان نیاید، دچار خسران هستند، عنوان کرد: دعای مضطرانه برای ظهور یعنی آنطور که برای خانواده خود دعا می کنیم برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم.
شجاعی با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) 2 شرط وفاداری و همدلی را برای ظهور خود قرار داده اند تاکید کرد: این 2 شرط هنوز در دل های ما ایجاد نشده است.
وی گفت: وفاداری به امام زمان (عج) یعنی ایشان را به همه دنیای خود ترجیح دهیم و همدلی یعنی همه با هم برای رفع موانع ظهور ایشان تلاش کنیم.
این کارشناس مهدویت خاطرنشان کرد: در شب نیمه شعبان باید برای دل های خود دعا کنیم تا اوج غربت و مظلومیت امام زمان را درک کنیم.
وی بیان کرد: کسی که به فکر رفع موانع ظهور نیست، به حضرت، همه شیعیان و خود ظلم کرده است.
شجاعی مهمترین نیاز جامعه شیعه را وجود امام زمان (عج ) دانست و افزود: تلاش برای رفع موانع ظهور ملاک انسانیت، شرافت و انقلابی بودن است.
آیین معنوی احیای شب نیمه شعبان در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور عاشقان اهل بیت و با عنوان 'احیای مهدوی، استغفار و دعا' برگزار شد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید