Performancing Metrics

اغراق در اقتصاد سوخت 100 میلیون دلار آب خورد | اتاق خبر
کد خبر: 344711
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 17:41
جنرال موتورز برای جبران خسارت مالکان 146 هزار خودروی شاسی بلند جدید که مصرف سوخت بالاتری از برچسب اعلام شده دارند، حدود 100 میلیون دلار اختصاص می‌دهد.

به گزارش اتاق خبر، این برنامه حدود 135 هزار مالک آمریکایی و 11 هزار مالک کانادایی را شامل می‌شود.

جنرال موتورز اعلام کرده کارت‌های بدهی به ارزش 450 تا 900 دلار به مالکان شاسی بلندهای مدل 2016 در آمریکا و کارت‌هایی بدهی به میزان 1000 تا 1300 دلار کانادا به مالکان کانادایی خواهد داد و مالکان ممکن است حداکثر 1500 دلار دریافت کنند.

بزرگترین خودروساز آمریکا اعلام کرده برنامه مذکور بر نتایج مالی این شرکت تاثیری نخواهد داشت. یک منبع آگاه به رویترز گفت: این برنامه حدود 100 میلیون دلار برای جنرال موتورز هزینه دارد.

رویترز و سایر منابع رسانه ای هفته گذشته گزارش کرده بودند که جنرال موتورز در تدارک چنین برنامه ای است. این خودروساز هفته گذشته ناچار شد فروش حدود 60 هزار شاسی بلند مدل 2016 در آمریکا را به دلیل اغراق در اقتصاد سوخت آنها متوقف کند و تنها پس از نصب برچسب اقتصاد سوخت صحیح، فروش این خودروها ازسرگرفته شد.

جنرال موتورز اعلام کرد به دلیل اینکه تستهای سخت افزار مربوط به آلایندگی در شاسی بلندهای شورولت تراوس، آکادیا جی ام سی و بوئیک انکلاو 2016 لحاظ نشده بودند مصرف سوخت بهینه این شاسی بلندها 1.2 مایل به ازای هر گالن بالاتر از اقتصاد سوخت تایید شده بود. مهندسان جنرال موتورز زمانی که سرگرم کار روی برچسب مدل 2017 بودند خطای مذکور را کشف کردند.

این خودروساز 40 هزار دستگاه شاسی بلند به شرکتهای کرایه خودرو و ناوگانهای دولتی فروخته و قرار است راهی برای جبران خسارت آنها پیدا کند.

سازمان حفظ محیط زیست آمریکا از جنرال موتور خواست اطلاعات مربوط به این تستها را ارایه کند.

میتسوبیشی موتورز به تازگی اقرار کرده آمار اقتصاد سوخت چهار مدل خودروی مینی که در ژاپن فروخته شده اند و دو مدل آنها تحت برند نیسان بوده اند دستکاری شده اند.

بعضی از کارمندان میتسوبیشی آمار اقتصاد سوخت خودروها را دستکاری می‌کردند تا میزان مصرف بهینه سوخت این خودروها را کمتر از میزان واقعی نشان دهند.

خودروسازان کره ای هیوندای موتور و شرکت تابعه‌اش کیا موتورز هم در سال 2014 بابت اغراق در رتبه اقتصاد سوخت حدود 1.2 میلیون خودرو، به دولت آمریکا 350 میلیون دلار جریمه پرداخت کردند و بعلاوه 395 میلیون دلار برای حل شکایت مالکان خودرو پرداخت کردند.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید