Performancing Metrics

مقام ارشد امبروزتی: ایران فرصت بزرگ سرمایه گذاری در منطقه و جهان است | اتاق خبر
کد خبر: 344732
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 21:26
قام ارشد گروه مشاوره ای خانه اروپا- امبروزتی گفت: ایران یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه و جهان است.

به گزارش اتاق خبر، گروه مشاوره ای حرفه ای خانه اروپا- امبروزتی در سال 1965 توسط «آلفردو امبروزتی» در ایتالیا تاسیس شد و به تدریج دامنه فعالیت های خود را در اروپا و جهان گسترش داد.
«والریو دی مولی»* که همراه هیات خانه اروپایی- امبروزتی به تهران سفر کرده بود، افزود: می دانید که سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه
(OECD) و نیز بانک جهانی رشد تولید ناخالص ایران در سال 2017 را تا هفت درصد ارتقا داده اند.
وی ادامه داد: دولت ایران نیز یک رشد هشت درصدی را هدف قرار داده؛ در حالی که امسال رشد اقتصادی جهان سه درصد پیش بینی شده است، اینها یعنی ایران یک فرصت بی نظیر برای سرمایه گذاری در جهان به شمار می رود.
مولی اضافه کرد: در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان بویژه اروپا گرفتار رکودند، ایران دامنه گسترده ای از فرصت های سرمایه گذاری را ارایه می کند.
شریک مدیریتی امبروزتی گفت: ایتالیا و ایران نه به این سبب که هر دو رنگ پرچم هایشان سبز و سفید و قرمز است، بلکه به این دلیل که به لحاظ فرهنگی نقاط مشترک زیادی دارند، می توانند به آسانی با هم تعامل کنند.
وی ادامه داد: ایتالیا نیز مانند ایران یک کشور مذهبی است و ایتالیایی ها مانند ایرانی ها اعتقادات مذهبی قوی دارند، هر چند مذهبشان متفاوت است.
مولی افزود: ایتالیایی ها نیز مانند ایرانی ها به خانواده و تحصیل بسیار اهمیت می دهند. بنابراین با وجود فاصله جغرافیایی، فاصله فرهنگی دو کشور بسیار کم است.
شریک مدیریتی امبروزتی گفت: شرکت های ایتالیایی می توانند بخوبی با شرکت های ایرانی همکاری کنند؛ زیرا رم هم صاحب دانش و فناوری مورد نیاز تهران در زمینه های مختلف است و هم نقاط مشترک بسیاری با این کشور دارد.
وی اضافه کرد: شرکت های ایتالیایی به سرمایه گذاری در بخش های مختلف بویژه انرژی، زیرساخت ها، خودرو، ماشین آلات و خرده فروشی علاقه مندند.
شریک مدیریتی امبروزتی ادامه داد: افزون بر شرکت های بزرگ و معروفی مانند انی، ایتالیا صاحب 400 هزار شرکت کوچک و متوسط است که برندهای شناخته شده ای در جهان به شمار می روند. این شمار با مجموع شرکت های کوچک و متوسط آلمان و فرانسه برابری می کند.
به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی امبروزتی بیست و ششم و بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تهران نخستین نشست اقتصادی «خانه اروپایی امبروزتی» را میان مدیران شرکت های اصلی ایتالیا و ایران برگزار کرد.
موضوع های این نشست اقتصادی همکاری در زمینه سیستم های بانکی، مالیاتی و بیمه، امور زیربنایی و خودرو، انرژی، تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگ بود.
اعضای گروه امبروزتی در این نشست اعلام کردند: هم افزایی ایران و ایتالیا می تواند به سود هر دو کشور باشد اما روابط راهبردی، اقتصادی و تجاری آنها موانعی دارد. به همین دلیل گروه امبروزتی قصد دارد رابطه ای دوستانه و مشارکتی با ایران، از طریق برگزاری نشست سالیانه در سطح بسیار بالا ایجاد کند.
گروه امبروزتی همه ساله یک همایش مهم بین المللی سیاسی و اقتصادی در «چرنوبیو» درشمال ایتالیا، با حضور سران دولت ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای اروپایی، وزیران، اقتصاددانان، برندگان جایزه نوبل، صاحبان صنایع، کارآفرینان، مدیران وکارشناسان سراسر جهان برگزار می کند.
«پائولو بورتزاتا» مسئول طرح های بین المللی امبروزتی، نیز چندی پیش گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) معرف یک نقطه عطف اساسی برای آغاز یک دوره از روابط مثبت میان کشورهای غربی و ایران است. ما عقیده داریم ایتالیا باید نقشی محوری در این بازی ایفا کند.
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید