Performancing Metrics

رشد منفی صنعت بدون اقدام جدی دولت در سال ۹۵ مثبت نخواهد شد | اتاق خبر
کد خبر: 344737
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1395 - 22:30
عضو هیات‌ مدیره خانه صنعت و معدن ایران با تأکید براینکه تحریم‌ها برضد ایران یک شبه اعمال نشده و یک شبه نیز برطرف نخواهد شد، گفت: درصورت اجرایی شدن تصمیمات می‌توان به خروج از رکود در بخش صنعت امیدوار بود، وگرنه رشد منفی امسال هم تکرار می شود.

به گزارش اتاق خبر، خالقی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر تشدید تحریم های بین المللی بخش صنعت را متحمل مشکلات زیادی کرده بود، اظهار داشت: این اتفاقات باعث شد تا نتوانیم در سال گذشته چندان به رشد مثبت صنعت امید داشته باشیم کما اینکه اخیراً نیز مرکز آمار رشد منفی صنعت را تأیید کرده است.

وی با اشاره به اینکه درصورت اجرایی شدن تصمیمات می‌توان به خروج از رکود در بخش صنعت امیدوار بود، افزود: دولت باید برنامه‌ها و مصوبات مناسبی را برای تشویق بخش خصوصی به حضور در اقتصاد فراهم کند. البته در کنار این موضوع باید اعتقاد به توسعه بخش خصوصی هم در کشور وجود داشته باشد.

این عضو هیات‌ مدیره خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه دولت باید ثبات سیاست‌های کلان را در بلندمدت برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران تضمین نماید، تصریح کرد: متأسفانه در سالهای گذشته قوانین تغییرات متعددی را داشتند که همین موضوع باعث شد تا بخش خصوصی نگران سرمایه خود بوده و حاضر به سرمایه گذاری در بخش تولید نباشد.

خالقی در ادامه با اعلام اینکه باید کشش اقتصاد داخلی مدنظر قرار گیرد، گفت: بر خلاف برخی ادعاها که افزایش مصرف در جامعه را عامل رونق در حوزه تولید و فروش کالا می دانند باید بگوییم این موضوع به هیچ عنوان با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت نداشته و باید به فکر بازارهای بین المللی برای فروش کالاهای داخلی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بازارهای صادراتی صنعتگران احیا شود، اظهار داشت: متأسفانه اعمال تحریم‌های مختلف باعث شد تا سهم بازار ایران در سطح بین المللی کاهش پیدا کند و کشورهای رقیب بتوانند آن بازارها را تصاحب نمایند، ما برای جلوگیری از این موضوع باید ضمن معرفی دستاوردهای خود بازارهای صادراتی جدید را بدست آوریم که این موضوع اول با اعتماد سازی فراهم می‌شود.

این عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: مشتری‌ها در بازار بین الملل باید چشم انداز خوبی از اقتصاد ایران داشته باشند. بی اعتمادی به تأمین کننده ایرانی باعث می‌شود حتی سرمایه گذاری جدید نیز در این کشور ایجاد نشود.

خالقی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها برضد ایران یک شبه اعمال نشده و یک شبه نیز برطرف نخواهد شد، گفت: امروز ایران با یک ترمز شدید روبرو است و باید ضمن استفاده از پتانسیل‌های داخلی فضا را برای یک اقتصاد مناسب در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه به شرط حرکت در ریل توسعه می‌توانیم مانع رشد منفی صنعت باشیم، تصریح کرد: باید تمام عوامل در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم در آینده به رشد مثبت دست پیدا کنیم در غیر این صورت این هدف در سال جاری محقق نخواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید