Performancing Metrics

اصرار شهرداری بر حرکت در خلاف مسیر جهان | اتاق خبر
کد خبر: 344835
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 11:35
چند هفته پس از مطرح شدن پیشنهاد شهردار تهران برای خارج کردن ایستگاه راه آهن از پایتخت و البته مخالفت صریح وزارت راه و شهرسازی با این برنامه ها، این بار معاون قالیباف صحبت هایی را مطرح کرده که می تواند این انتقال را وارد مرحله ای جدید کند.

اتاق خبر: صحبت از انتقال ترمینال های مسافرتی حمل و نقل عمومی از نزدیک به دو سال پیش و هم زمان با سقوط هواپیمای ایران 140 شرکت هسا در حوالی فرودگاه مهرآباد آغاز شد. سقوطی که هرچند به واحدهای مسکونی آسیب نزد اما این زنگ خطر را به صدا درآورد که شاید در حوادث بعدی همسایگان مهرآباد نیز آسیب ببینند.

قرار گرفتن این موضوع در کنار مسئالی چون آلودگی صوتی و ترافیک سنگین باعث شد طرح انتقال مهرآباد به خارج از شهر مطرح شود . طرحی که البته به دلایل مختلفی چون نبود فرودگاه جایگزین مناسب و البته نیاز به قرار داشتن فرودگاهی نزدیک به شهر در سفرهای کوتاه خیلی زود به بایگانی رفت.

چند ماه پس از پایان یافتن بحث انتقال مهرآباد این بار نوبت به ایستگاه راه آهن رسیده تا در تیررس مسولانی شهرداری قرار گیرد. ایستگاهی که یکی از قدیمی ترین ایستگاه های ریلی منطقه به حساب می آید و بسیاری از خطوط شبکه ریلی کشور را به یکدیگر وصل می کند از سوی مقامات شهرداری با انتقاداتی جدی مواجه شده و به نظر می رسد آنها این موضوع را به راحتی رها نخواهند کرد. پس از طرح پیشنهاد اولیه از سوی قالیباف و واکنش منفی پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن نسبت به این موضوع این بار نوبت به معاون شهردار تهران رسیده تا بار دیگر این امر را پیگیری کند.

ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرده که شهرداری بر نظر خود مبنی بر انتقال ایستگاه راه آهن به حومه شهر مصر است و معتقد است محاسن انتقال راه آهن برای منافع مردم و سیما و منظر شهری بیشتر از هزینه ها است.

هرچند این مقام در شهرداری تهران به نظرات دوگانه موافقان و مخالفان این انتقال اشاره کرده اما به این موضوع مهم نپرداخته است که بسیاری از شهرهای بزرگ جهان نه تنها این طرح را اجرایی نکرده اند بلکه در سال های گذشته و زیر سایه تلفیق مترو با قطارهای بین شهری، نسبت به افزایش تعداد ایستگاه های ریلی در شهر اقدام کرده اند. مسائلی چون دسترسی آسان و سریع، افزایش نفوذ راه آهن در سفرهای بین شهری و کمک به حمل و نقل بخشی از دلایل این امر بوده است.

هرچند راه آهن به عنوان نهاد تصمیم گیرنده در این امر بارها با طرح انتقال ایستگاه راه آهن مخالفت کرده و حتی برنامه هایی برای ساخت دو ایستگاه جدید ریلی در تهران پیشنهاد داده است، اما پیگیری شهرداری و اصرار بر این انتقال شاید این پیشنهاد را جدی تر از گذشته مطرح کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید