Performancing Metrics

حضور «مودی » در تهران در صدر اخبار رسانه های هند | اتاق خبر
کد خبر: 344928
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 18:43
رسانه های گروهی هند روز دوشنبه بیشترین مطالب و عنوان های خبری مهم خود را به سفر «نارندرا مودی » نخست وزیر این کشور به ایران اختصاص دادند و تصاویر و اخبار مربوط به این سفر درصدر رویدادهای خبری این رسانه ها قرار داشت .

اتاق خبر - «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر روز یکشنبه در صدر هیات پلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد تهران شد.
روزنامه انگلیسی زبان «هندوستان تایمز» با اشاره به اهمیت سفر «مودی» به ایران نوشت:مهمترین هدف وی دراین سفر گسترش روابط تجاری ،بازرگانی و انرژی است .
درادامه این مطلب اضافه شده است:نخست وزیر هند قرار است با آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران و رئیس جمهوری نیز دیدار کند.
به نوشته این روزنامه «مودی» پیش از سفر خود به ایران در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت:گسترش ارتباطات، تجارت، سرمایه گذاری، همکاری در زمینه انرژی، فرهنگ و ارتباطات مردمی از جمله اهداف من در سفر به ایران خواهد بود.
روزنامه انگلیسی زبان «پایونیر» نیز به نقل از نخست وزیر هند نوشت:دیدارش با رئیس جمهوری و رهبر عالی ایران ،فرصت بسیار خوبی برای پیشبرد همکاری راهبردی هند و ایران فراهم می کند.
درادامه این مطلب با اشاره به توئیت «مودی» اضافه شده است: ایران و هند دارای روابط تاریخی و تمدنی مشترک هستند که این عامل می تواند در برقراری صلح ،ثبات ،امنیت و پیشرفت منطقه کمک کند.
روزنامه «هندو» دیگر روزنامه هندی با اشاره به سخنان نخست وزیر هند درتهران به نقل از وی نوشت: لغو تحریم های بین المللی علیه ایران فرصت های بزرگی برای دو کشور برای افزایش همکاری ها با ایران در بخش هایی مانند تجارت، سرمایه گذاری، زیرساخت ها و انرژی فراهم کرده است .
این روزنامه درادامه با اشاره به مصاحبه اختصاصی خبرگزاری ایرنا با نخست وزیر هند نوشت: هند و ایران همواره برگسترش روابط دوجانبه حتی در زمان های سخت تاکید کرده اند.
«هندو» درادامه با اشاره به تاکید نخست وزیر هند برای مشارکت بخش دولتی و خصوصی هند برای سرمایه گذاری در ایران نوشت: توسعه بندر چابهار به ارتباطات گسترده تر میان دو کشور منجر خواهد شد.
روزنامه انگلیسی زبان «تایمز اوایندیا» نیز روز دوشنبه با اشاره اهمیت بندر چابهار برای گسترش مبادلات دو کشور نوشت:این بندر برای هند ازجنبه های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است .
به نوشته این روزنامه،بندر چابهار به هند کمک می کند که هزینه و زمان حمل کالاهای این کشور به کشورهای آسیای میانه ،قفقاز و روسیه را به یک سوم کاهش دهد.
درادامه این مطلب اضافه شده است ایران قصد دارد ،بندر چابهار را به مرکز حمل و نقل منطقه ای برای دسترسی سریع به بازار های آسیای مرکزی تبدیل کند.
روزنامه «تایمزآوایندیا» در ادامه نوشت:موقعیت جغرافیایی بندر چابهار برای هند بسیار مهم است ، این بندر که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته ، دسترسی زمینی هند به افغانستان را فراهم می کند.
این روزنامه با اشاره به سخنان نخست وزیر هند در نخستین روز از سفرش در جمع هندی ها در « گوردوارای» نوشت :ما هندی ها دارای خصلت خاصی هستیم. ما همه را می پذیریم و با همه کنار می آییم.
شبکه خبری «زی نیوز» نیز با اشاره به برنامه های سفر «مودی» درتهران نوشت: نخست وزیر هند امروز در تهران با مقامات بلند پایه ایران دیدارهای مهمی انجام می دهد.
این شبکه خبری درادامه با اشاره به دیدار نخست وزیر هند با رئیس جمهوری کشورمان بعد از مراسم استقبال رسمی نوشت: احتمال امضای چندین توافقنامه و یاداشت تفاهم ازجمله درخصوص توسعه بندر چابهار وجود دارد.
این شبکه درادامه اضافه کرد «مودی » و «روحانی» در این دیدار درخصوص مسائل مشترک ،افزایش ارتباطات ،مسائل منطقه ای و بین المللی ازجمله تروریسم و افراط گرایی گفت وگو می کنند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید