Performancing Metrics

سهم ۵۴ درصدی سه صنعت بورسی از حجم کل معاملات | اتاق خبر
کد خبر: 344983
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 23:34
در معاملات هفته گذشته سه صنعت در مجموع بیش از ۵۴ درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

اتاق خبر: در هفته گذشته، حجم معاملات نسبت به هفته قبل ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد و ۳ صنعت «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک­‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۱۰ درصد و در مجموع بیش از ۵۴ درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران ۰.۶ درصد، شاخص کل (هم وزن) یک درصد و شاخص قیمت (هم ­وزن) ۰.۴ درصد افزایش و شاخص قیمت (ارزش وزنی) ۰.۲ درصد کاهش داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران ۳.۱ درصد و قیمت دلار مبادله­ ای ۰.۱ درصد رشد داشته است. در مدت مشابه قیمت سکه بهار آزادی ۰.۹ و قیمت یورو مبادله­ ای ۰.۸ درصد افت داشته است.

براساس گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در هفته گذشته حجم معاملات نسبت به هفته قبل ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد و ۳ صنعت «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک­‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۱۰ درصد و در مجموع بیش از ۵۴ درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس در هفته منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، صنعت «زراعت و خدمات وابسته» با بازدهی ۱۵.۸ درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری» با افت ۹.۱ درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در هفته گذشته، قیمت صندوق­‌های سرمایه­ گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس­ های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد ۳.۹ درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST۱۰۰) با افت ۶.۹ درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

در ۳۰ روز منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان نقره با ۴.۱ درصد رشد، پیشتاز بوده است. در این مدت نیکل با ۵ درصد کاهش، بیشترین افت را در میان فلزات اساسی تجربه کرده است. در مدت مشابه، قیمت انواع نفت با افزایش قیمت همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب ۲۱، ۱۳ و ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید