Performancing Metrics

12 هزار میلیارد تومان سپرده مردم در موسسه ثامن الحجج کجا رفت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 344984
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 23:40
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی سریع در رابطه با سپرده‌های مردم در موسسه ثامن الحجج شد.

اتاق خبر: محمدصالح جوکار در تذکری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر اقتصاد، گفت: مبلغ 12 هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردم در موسسه ثامن الحجج کجا رفت و سود این سپرده‌ها به کجا می رود؟ از یک سو مردم و از سوی دیگر کارکنان این موسسه آرامش خاطر خود را از دست داده‌اند؛ لذا خواستار رسیدگی سریع در این زمینه هستیم.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی استان یزد به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی از سوی دستگاه های اجرایی از جمله نداشتن سرمایه در گردش و واردات بی رویه و دپو شدن تولیدات و عدم فروش و مشکلات صادراتی دیگر در حال تعطیل شدن بوده و کارگران بیکار هستند که مشکلات جدی معیشتی را دارند؛ امیدوارم فکر اساسی در این رابطه شود.

وی در رابطه با دیوان محاسبات گفت: طبق بند 55 قانون بودجه سال 92 عوارض حق استخراج معادن که پروانه آنها به نام ایمیدرو بوده باید اخذ شود و 80 درصد به ایمیدرو و 20 درصد به استان داده شود. متاسفانه این بند اجرایی نشده و با پیگیری هایی که به عمل آمده قرار بود که عوارض به صورت اقساطی از ابتدای 95 وصول شود.

جوکار افزود: متاسفانه حق استان یزد 148 میلیارد تومان بود که به دلیل قانون شکنی مدیرعامل سنگ آهن مذکور پرداخت نشده و حقوق مردم استان ضایع شده است. طی مکاتباتی که از دیوان محاسبات شد تاکنون اقدام مثبتی هم به عمل نیامده و حتی پاسخ نامه های مذکور را هم نداده اند؛ لذا ما از دستگاه های دیگر تقاضا داریم که پاسخگو باشند ولی متاسفانه دیوان محاسبات مجلس که زیر مجموعه مجلس است پاسخگو نیست.

جوکار تاکید کرد: مطالبات قانونی و تقلبات را باید جدی گرفت و چشم پوشی نکرد. به نظر می رسد که بخش نظارتی مجلس نادیده گرفته شده و حقوق مردم پایمال شده است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان و معلمان مدارس حمایتی پنج ماه است که حقوق نگرفته‌اند‌ و باید فکری برای این معلمان و مربیان شود.

جوکار خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با مرغداران و تضمین خرید گوشت مرغ به آنها گفت: متاسفانه به دلیل پایین آمدن توانایی مرغداران شاهد رکود این صنعت هستیم و در آینده واردات گوشت مرغ را خواهیم داشت؛ لذا بهتر است که فکری در این رابطه شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید