Performancing Metrics

یک پنجم معاملات بورس در اختیار 5 کارگزاری طی 2 ماه گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 344986
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 23:51
 تعداد ۵ شرکت کارگزاری در دو ماه اول امسال ۱۹.۹۶ درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اتاق خبر،گزارش منتشر شده توسط اداره آمار و اطلاعات بازار شرکت بورس نشان می دهد در دو ماه اول امسال از ۱۰۸ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۰ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.
بر اساس این گزارش؛ بیش از ۳۴ درصد از کل معاملات الکترونیکی هم در این مدت در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۱٫۵۵ درصد، فارابی با ۳٫۶۵ درصد، آگاه با ۳٫۳۰ درصد، مبین سرمایه با ۲٫۹۴ درصد و بانک کشاورزی با ۲٫۷۵ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.
بنا بر این گزارش، ارزش کل خرید و فروش ۱۰۸ کارگزار فعال بورس تهران نیز در دو ماه گذشته بیش از ۲۲۷ هزار میلیارد ریال و ارزش خرید و فروش خرد و بلوک هم معادل ۹۹ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده و سایر نیز ۱۷ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.
۲۰ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار
این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری در دو ماه اول امسال ۱۹٫۹۶ درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که بر این اساس شرکت های کارگزاری مفید با ۸٫۸۰ درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با ۳٫۵۱ درصد، کارگزاری آگاه با ۲٫۷۷ درصد، کارگزاری شاخص سهام با ۲٫۴۵ درصد و کارگزاری حافظ با ۲٫۴۳ درصد در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.

منبع: اقتصادپویا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید