Performancing Metrics

بی ام و ۲۰۰۲ بازگشت | اتاق خبر
کد خبر: 345041
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 03:09
بی ام و با رونمایی از کانسپت ۲۰۰۲ هومیج در نمایشگاه ویلا دسته ایتالیا چشم جهانیان را خیره ساخت. بی ام و خودروی سریع و آبی خود با تایرهای پهن را به مناسبت سالگرد مدل ۲۰۰۲ رونمایی کرده که یکی از محبوب ترین خودروی های کوچک سریع بود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار خودرو ، این مدل در واقع نسخه ای از M2 کوپه جدید است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید بی ام و ۲۰۰۲ ارائه شده که نشان از آغاز تلاش این خودروساز به عنوان پرچمدار بخشی از بازار خودرو را دارد. ۲۰۰۲ هومیج در تعطیلات پایان هفته گذشته در نمایشگاه خودروهای کلاسیک کونکورسو الگانزا در ویلا دسته رونمایی شد اما بی ام و در خصوص پیشرانه آن صحبتی نکرده است.

 

بی ام و 2002 - bmw_2002_hommage

بی ام و ۲۰۰۲ – bmw_2002_hommage

در عوض طراحی آن که با نگاهی به ۲۰۰۲ توربوی دهه هفتاد انجام شده خود را به رخ میکشد. آدریان ون هویدونک معاون ارشد بی ام و گفت : « درست ۵۰ سال پیش آغاز تولید سری ۲۰۰۲ دوران موفقی را برای بی ام و آغاز کرد. آن کوپه کامپکت یکی از خودروهایی بود که این برند را به جایگاهی که اکنون قرار دارد رسانده است. »

بی ام و 2002 - bmw_2002_hommage

بی ام و ۲۰۰۲ – bmw_2002_hommage

با وجود فاصله محورها و موتور یکسان با M2 کوپه، ۲۰۰۲ هومیج گلگیرهای برآمده را از جد خود به ارث برده است. سه ورودی هوای بزرگ در جلو وجود دارد که یکی در پایین سپر و دوتای آن در طرفین جلو پنجره کوسه مانند قرار دارد. نکته بحث برانگیزی که در زبان طراحی مدرن بی ام و وجود دارد حذف چراغ های چهارتایی مرسوم در طراحی های اخیر این خودروساز است تا هرچه بیشتری به نمونه اصلی ۲۰۰۲ شباهت پیدا کند.

bmw_2002_hommage

bmw_2002_hommage

نوارهای کرومکاری شده که دور تا دور ۲۰۰۲ را پوشانده بود در هومیج با نوار فیبرکربنی جایگزین شده که از بالای چراغ ها عبور کرده و در تمام بدنه ادامه پیدا میکند. این نوار فضای منحصر به فردی که با رنگ آبی مسابقه ای پرداخت شده پوشیده را به دو بخش براق در پایین و مات در بالا تقسیم میکند. شیشه های کناری نیز نسبت به M2 کوپه بدون تغییر باقی مانده است.

bmw_2002_hommage

bmw_2002_hommage

قوس های برآمده بالای چرخ جلو و عقب، با رینگ های ۲۰ اینچی تکمیل میشود که کالیپرهای ترمز طلایی « ام بریک » رو پوشانده است. در نمای عقب خبری از یک اسپویلر جداگانه نیست اما بالا آمدن لبه صندوق موجب ایجاد نیرو به سمت پایین خواهد شد. پایین سپر نیز چهار خروجی  اگزوز زیبا خودنمایی میکند.

bmw_2002_hommage

bmw_2002_hommage

در پایان باید گفت خودروی مفهومی که اخیرا در نمایشگاه ویلا دسته رونمایی شده از همان سنتی پیروی میکند که خودروسازش سال ۲۰۱۴ در رونمایی از CSL هومیج و سال ۲۰۱۴ در رونمایی از گراند لوسو رعایت کرده است؛ یک اتومبیل لوکس با چشم اندازی به آینده.

 

منبع : autoexpress

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید