Performancing Metrics

با ساخت یک مستند محلات از گمنامی درمی‌آید | اتاق خبر
کد خبر: 345071
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 14:51
امید محمدنژاد کارگردان مستند «محلات» معتقد است کم لطفی برخی مدیران و مسئولان باعث گمنامی و ناشناخته ماندن پتانسیل‌های شهر محلات شده و همین امر باعث شده مستندی درباره محلات بسازد.

به گزارش اتاق خبر، امید محمدنژاد کارگردان که به تازگی مستند «محلات» را جلوی دوربین برده است در این باره گفت: در سفر تفریحی که نوروز با خانواده ام به شهرستان محلات داشتم با اعجاز عجیبی روبه رو شدم؛ شهری با تاریخ چندین هزار ساله و سنت های بکر و لحن و گویش زیبا که من را تحت تاثیر قرار داد. البته کم لطفی برخی مدیران و مسئولان باعث گمنامی و ناشناخته ماندن پتانسیل‌های گوناگون این شهر و مناطق دیگر کشور شد و این مساله دلم را به درد آورد و به همین دلیل با همراهی همکارم نوش آفرین طوسی و همچنین همسرش حمیدرضا غفاری تصمیم به ساخت فیلم مستند بلند درباره جاذبه های این شهر گرفتیم.

وی درباره جاذبه‌های گردشگری این منطقه خاطرنشان کرد: در شهرهای پررفت و آمد و پر گردشگری مانند اصفهان و یزد و کاشان و ... انبوهی از توریست مشاهده می کنیم و به جرات می توان گفت محلات به لحاظ معماری و نقاط گردشگری چیزی کم از شهرهای توریستی دیگر ندارد. برای مثال سر ستون های باستانی خورهه که تاریخش به دوره سلوکیان باز می گردد یا منطقه زیبای آب گرم و مباحث آب درمانی آن، آتشکده پر ابهت و زیبای آتشکوه، فراوانی قلعه های زیبا به لحاظ معماری و سبک زندگی که متاسفانه رو به نابودی است از جمله جاذبه‌هایی است که می‌تواند گردشگران را به سمت خود جذب کند. قلعه لریجان، قلعه نخجیروان، قلعه کیاب که دیگر جز ویرانه ای از آن وجود ندارد، قلعه آقا خان، یخچال تاریخی نیمور، مسجد جامع نیمور، چنارهایی با قدمت بیش از هزار سال، پارک ملی سرچشمه، معادن بی شماری از سنگ های تراورتن، پرورش اعجاب برانگیز گل و گیاه که حیرت آور است و وجود پر برکت پیر باغبان‌هایی که با کوله باری از تجربه دچار گمنامی شده اند، بقعه و امامزاده های متبرکی ماننده شاهزاده موسی، شاهزاده عبدالله، امامزاده فضل یحیی و امامزاده صالح نیمور و ... نیز از دیگر محل‌های دیدنی این منطقه به شمار می‌رود.

محمدنژاد درباره روند تولید این فیلم مستند اضافه کرد: در حال حاضر در میانه مرحله تولید این فیلم به سر می‌بریم و تا امروز حدود بیست و پنج روز فیلمبرداری کردیم و حدود ۱۰ روز دیگر باقی مانده است. این اثر را سیده نوش‌آفرین طوسی و من تهیه‌کنندگی می‌کنیم و محسن فرخی نیز حامی مالی آن است.

امید محمدنژاد پیش از این مستندهای «سنگ صبور»، «چهل و هفت»، «تجسم در یک سال»، «کارتن خواب های تهران» و «مرد آبی پوش» را جلوی دوربین برده است. وی همچنین کارگردانی برنامه مناسبتی «ماه عسل» سال ۹۱ با اجرای علی ضیا را نیز به عهده داشت.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید