Performancing Metrics

فلوجه در آستانه آزادی | اتاق خبر
کد خبر: 345106
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 07:01
عراقی ها سر اژدها را هدف گرفته اند
عملیات آزادسازی فلوجه ٬دومین شهر استان الانبار که عراقی ها از آن به عنوان سر اژدهای داعش یاد می کنند، در طول روز دوشنبه ادامه یافت و نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت مرکز این شهر هستند. گفته می شود، در ساعات آینده آزادی کامل این شهر بعد از گذشت حدود 30

اتاق خبر - از منطقه عملیاتی حاکی است ، 13 گروه مقاومت اسلامی از مجموعه تشکیلات الحشد الشعبی، از چندین محور به جانب مرکز شهر و نقاط حساس و مراکز دولتی در حرکت هستند و درگیری ها ادامه دارد.

در این عملیات که یکشنبه شب آغاز شد، یگان هایی از ارتش ، پلیس و نیروهای عشایری منطقه نیز حضور دارند و با هماهنگی اتاق عملیات، به اهداف طراحی شده ، یورش برده اند و این درحالی است که جنگنده ها و بالگردهای ارتش عراق نیز از نیروهای پیاده در نبردها پشتیبانی می کنند.
براساس گزارش دفتر نمایندگی حرکت مقاومت اسلامی (النجباء) در ایران، این گروه از مجموعه الحشد الشعبی روز یکشنبه در جریان عملیات فلوجه موفق شد با موشک های فتح ٬ مرکز تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی داعش (استخبارات) را در این شهر هدف قرار دهد که طی آن شماری از فرماندهان ارشد اطلاعاتی این گروه تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند.
سید هاشم الموسوی سخنگوی حرکت النجباء ، از بالا بودن روحیه رزمندگان و انگیزه های دینی و میهنی آنان در جنگ فلوجه خبر داد و گفت: عملیات بصورت روان و طبق طراحی صورت گرفته پیش می رود.
وی با اشاره به شنود مکالمات بیسمی نیروهای داعش در فلوجه گفت: نیروهای داعش دچار وحشت شده و با ترک مقرهای خود٬ تلاش می کنند از حلقه محاصره نیروهای عراقی خارج شده و از منطقه بگریزند و بسیاری دیگر نیز که در تله افتاده و به محاصره در آمده اند، از فرماندهان خود در خواست کمک می کنند.
تحلیلگران و ناظران مسائل امنیتی در عراق ، به واسطه برخی ویژگی های حضور داعش در فلوجه، از تشکیلات این گروه تروریستی در این شهر به عنوان سر اژدها یاد می کنند ؛ شهری که شش ماه قبل از یورش برق آسای داعش در ژوئن 2014 و سقوط موصل ، در آذرماه سال 92 به دنبال یک سلسله تحصن های مشکوک و سازماندهی شده توسط بازیگران منطقه ای به ویژه محور سعودی ، از کنترل دولت عراق خارج شد و به دست داعش افتاد.
کارشناسان امنیتی شهر فلوجه در فاصله ای حدود 50 کیلومتری غرب بغداد را یکی از نقاط اصلی تهدید پایتخت عراق می دانند و اعتقاد دارند که آزادسازی این شهر و بازگشت آن به دامان عراق ، نه تنها بر جنگ ضد تروریستی که بر صحنه سیاسی عراق نیز اثرات مثبت خواهد داشت.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید