Performancing Metrics

چگونه از سلامت کنسرو ماهي مطمئن شويم | اتاق خبر
کد خبر: 345187
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 16:49
کنسرو ماهي يکي از پر مصرفترين غذاهاي دريايي دنياست و مي تواند داراي سمي مهلک و خطرناک باشد. 

سالم بودن کنسرو ماهي, راههاي تشخيص کنسرو ماهي سالم

اگر چه کنسرو ماهي يکي از پر مصرف‌ترين و محبوب‌ترين غذاهاي دريايي دنياست، اما امروز از اين خوراکي گرفته تا انواع خورشت و خوراک به صورت کنسروي توليد مي‌شود. اين غذاها همان‌قدر که مي‌توانند سالم و مقوي باشند، مي‌توانند مسموم و خطرناک باشند. نه تنها ماهي که همه غذاهاي کنسرو شده، به دليل شرايط تهيه و نبود هوا در داخل قوطي مستعد توليد نوعي باکتري هستند که سمي مهلک و بسيار خطرناک وارد غذا مي‌کند. شما مي‌توانيد قبل از بازکردن در قوطي از سلامت آن مطمئن شويد.
اولين نشانه براي سلامت هر غذايي تاريخ توليد و انقضا آن است

1- اولين نشانه براي سلامت هر غذايي تاريخ توليد و انقضا آن است. تازه ترين محصولات را بخريد و اگر قرار است کنسرو خريداري شده مدت‌ها در انبار بماند، توجه کنيد که تاريخ انقضا آن رو به پايان نباشد. توجه به علائم بهداشتي مثل پروانه توليد از وزارت بهداشت هم يکي از مواردي است که حين خريد هر محصول غذايي بايد به آن توجه کنيد.

اگر بعد از 20 دقيقه جوشيدن متوجه شديد که غذا طعم و رنگ طبيعي ندارد، حتما آن را دور بريزيد

2- يک راه بسيار ساده و قطعي براي حصول اطمينان از سالم بودن کنسرو ماهي يا هر غذاي کنسروي ديگر (جز کمپوت ميوه) اين است که حتما آن را به مدت 20 دقيقه در آب بجوشانيد. باکتري‌ خطرناک داخل کنسرو در اين مدت به طور کامل از بين رفته و غذاي شما سالم خواهد بود. ممکن است در فرايند توليد، حمل و جابجايي يا نگهداري در فروشگاه ماده غذايي داخل قوطي کنسرو فاسد شده باشد. اگر بعد از 20 دقيقه جوشيدن متوجه شديد که غذا طعم و رنگ طبيعي ندارد، حتما آن را دور بريزيد.

 

نحوه تشخيص کنسرو ماهي سالم, نکاتي براي خريد و استفاده از کنسرو ماهي

کوچکترين نشتي غذا به بيرون از قوطي کل غذا را فاسد کرده است و چنين محصولي را مصرف نکنيد

3- قوطي يا ظرف‌هاي آلومينيومي بسته بندي غذاي کنسروي بايد کاملا سالم، بدون زنگ‌زدگي و نشتي باشند. مطمئن باشيد کوچکترين نشتي غذا به بيرون از قوطي کل غذا را فاسد کرده است و چنين محصولي را مصرف نکنيد.

 

راهنماي خريد تن ماهي, شناسايي کنسرو ماهي سالم

کنسرو ماهي را در جاي خشک و تاريکي مثل کابينت انبار کنيد

4- اگر تعداد زيادي کنسرو ماهي يا غذاي کنسروي خريده‌ايد، آنها را در جاي خشک و تاريکي مثل کابينت انبار کنيد. اين مواد در بيرون از يخچال فاسد نمي‌شوند، اما رطوبت داخل يخچال مي‌تواند باعث زنگ‌زدگي بسته غذا و در نتيجه فساد آن شود. اگر از غذاي کنسروي چيزي باقي ماند، آن را در يک ظرف شيشه‌اي در دار داخل يخچال نگهداريد.

نکات و هشدارها
غذاهاي کنسرو شده، سالم، در دسترس و آماده هستند. محصول خريداري شده تازه، با بسته‌بندي خوب و البته 20 دقيقه جوشيدن در آب مي‌تواند يک وعده غذاي سالم و بسيار مقوي باشد.

منبع: آریا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید