Performancing Metrics

اولویت مجلس دهم پرداختن به مسائل اقتصادی است | اتاق خبر
کد خبر: 345279
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 15:23
الیاس حضرتی:
منتخب مردم تهران درمجلس دهم، پرداختن به مسائل اقتصادی، توجه به سیاست خارجی و حل معضلات فرهنگی را از اولویت‌های مجلس دهم برشمرد.

اتاق خبر - الیاس حضرتی، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع مجلس دهم پرداختن به مسائل اقتصادی است. کشور ما نیاز به توجه ویژه به مشکلات اقتصادی دارد. با توجه به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، فرصت خوبی در اختیار مجلس دهم است تا در یک تعامل مثبت بتواند به شکلی مشکلات اقتصادی را حل کند که هم زمینه تولید ملی شکل بگیرد و هم موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود تا سرمایه‌گذاران چه به لحاظ امنیت و چه به لحاظ روان بودن مسیرشان شرایط بهتری را تجربه کنند.

وی ادامه داد: بررسی موانع صادرات هم مانند دو موضوع تولید ملی و امنیت سرمایه‌گذاری از دیگر اولویت‌های اقتصادی مجلس دهم است. توجه ویژه به این مسائل می‌تواند مشکلات اشتغال و بی‌کاری را رفع می‌کند و به جوان‌های ما که از شدت بیکاری افسرده شده‌اند کمک کند.

حضرتی گفت: امیدواریم بتوانیم در زمینه اقتصادی گام‌های موثری برداریم. با فعال شدن بخش اقتصادی موتور بخش مسکن و تولید خودرو فعال می شود و از این طریق می‌توانیم اشتغال بیشتری برای جوانان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به سیاست خارجی، تصریح کرد: گام بزرگی در زمینه تصویب برجام برداشته شده است. مجلس دهم باید توجه ویژه‌ای به نحوه اجرای برجام داشته باشد و با چشم تیزبین خود همکاری یا عدم همکاری طرف‌های قرارداد را رصد کند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد، خاطرنشان کرد: مجلس دهم موانع در مسیر توسعه ارتباطات جهانی را باید از میان بردارد تا از این طریق ما بتوانیم با کشورهایی که دوستمان هستند روابط سیاسی را به روابط اقتصادی و فرهنگی تبدیل کنیم و مشکلات کشورهایی که با آنها موضع داریم را بررسی کنیم.

وی یادآور شد: به جز موضوع اسرائیل که خط قرمز ما است و ما به آن توجهی نداریم، ارتباط با دیگر کشورها می‌تواند در دستور کار مجموعه سیاستمداران قرار بگیرد.

این منتخب مردم تهران اولویت سوم مجلس را توجه به فرهنگ کشور دانست و گفت: بخش فرهنگ کشور و فرهنگیان ما در وضعیتی نابسامان به سر می‌برند. تئاتری‌ها، سینماگران، مطبوعاتی‌ها، افرادی که در نشر کتاب و موسیقی فعالیت می‌کنند مشکلات حادی دارند که به توجه بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما هم نیاز به حمایت مجلس آینده دارند و توجه به آنها از دیگر اولویت‌های مجلس دهم است.

این عضو هیأت رئیسه موقت فراکسیون امید همچنین، اظهار کرد: فراکسیون امید در مجلس از یک جمع قوی و قدرتمندی برخوردار است و قطعاً علاقه دارد که با دیگر فراکسیون‌ها ارتباط تنگاتنگ و مثبت داشته باشد.

وی گفت: من عقیده دارم که یک فراکسیون به تنهایی نمی‌تواند مجلس را اداره کند. باید با تمام فراکسیون‌ها و نماینده‌ها تعامل داشته باشیم و از تمام ظرفیت مجلس و نمایندگان استفاده کنیم. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا مجلس را اداره کنیم.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید