Performancing Metrics

کاهش 12/5 درصدی هزینه اعزام به عتبات در ماه رمضان | اتاق خبر
کد خبر: 345304
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 17:38
هزینه اعزام به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان ۱۲/۵ درصد کاهش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب کاروان‌های ۲۱ روزه شب‌های قدر را در حرم امیرالمونین (ع) به دعا و نیایش بپردازند.

به گزارش اتاق خبر، «محسن نظافتی» مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از کاهش هزینه اعزام به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با صحبت‌هایی که با شرکت‌های مسافربری و مدیران هتل‌ها در عراق انجام شد، به طور متوسط هزینه اعزام به عتبات عالیات ۱۲/۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود که این کاهش قیمت مخصوص ماه رمضان بوده و با توجه به فاصله افراد تا مرز عراق و همینطور نوع اعزام که هوایی یا زمینی باشد، ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت در اعزام‌ها را شاهد خواهیم بود.

به گفته‌ی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام مردم برای اعزام به عتبات در ماه مبارک رمضان آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت عتبات و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی اقدام به ثبت‌نام برای اعزام به عتبات عالیات کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت اعزام‌ها در ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها تغییری نخواهد کرد، گفت: در این اعزام‌ها اعزام به سامرا و کاظمین نیز دیده شده و به عنوان یک بسته تکمیلی، زائران می‌توانند اعزام به سامرا را نیز در برنامه خود بگنجانند.

نظافتی در مورد زمان اعزام‌ها و مدت اقامت زائران در کربلا و نجف گفت که برای ماه مبارک رمضان اقامت‌های ۷، ۱۴ و ۲۱ روزه در نظر گرفته‌ایم که آن دسته از زائرانی که اقامت ۲۱ روزه را انتخاب کردند، قطعاً شب‌های قدر را در یکی از دو شهر کربلا یا نجف می‌گذرانند و همچنین می‌توانند روزه خود را کامل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: البته برای شب‌های قدر، اعزام‌های ۷ و ۱۴ روزه نیز داریم که علاقمندان می‌توانند زمان اعزام خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که شب‌های قدر در کربلا یا نجف باشند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در مورد نحوه روزه‌داری زائران نیز گفت: زائرانی که بسته ۱۴ روزه را انتخاب می‌کنند می‌توانند ۱۰ روز را در یک شهر بگذرانند تا روزه این ۱۰ روز را بگیرند و ۴ روز دیگر را در شهر دیگر باشند و به عبادت و زیارت بپردازند، همچنین کسانی که قصد اقامت ۲۱ روزه دارند می‌توانند هر ۱۰ روز را در یک شهر اقامت کنند.

وی در پایان در مورد اتفاقات بغداد بیان کرد که این اتفاقات برای زائران ایرانی مشکلی ایجاد نکرده، چرا که ایرانی‌ها در بغداد رفت و آمدی نخواهند داشت و تنها از فرودگاه این شهر برای آمد و رفت استفاده می‌کنند.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید