Performancing Metrics

سفیر دانمارک خواهان گسترش همکاری های تجاری با ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 345356
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 20:29
سفیر دانمارک در ایران خواهان گسترش همکاری های تجاری بین دو کشور شد و گفت: دانمارک در دوران تحریم ایران رابطه تجاری خود را با این کشور قطع نکرد.

اتاق خبر - دانی عنان روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصای خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک دانمارک با ایران به بیش از 80 سال می رسد که تاکنون هم قطع نشده است، افزود: امیدواریم در دوران پساتحریم شاهد بازگشت سطح مبادلات تجاری دو کشور به دوران قبل باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت های اقتصادی زیادی که در ایران وجود دارد امیدواریم منافع متقابل دو کشور مهمترین و اصلی ترین دلیل برای روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و دانمارک باشد.
وی، فرآوری مواد غذایی را یکی از زمینه های اصلی در همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری با ایران ذکر کرد و یادآور شد: طی مدت کوتاهی پنیر دانمارک به ایران صادر می شد اما امروز این کشور خود پنیر خوشمزه ای را تولید می کند و در این زمینه بی نیاز است.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در خراسان جنوبی بویژه در بخش معدن، کشاورزی و گیاهان دارویی، گفت: با وجود این ظرفیت ها، زمینه کاری زیادی برای کشور دانمارک در این استان وجود دارد.
سفیر دانمارک در ایران ادامه داد: کشور ما از تجربه و تکنولوژی خوبی در حوزه معدن برخوردار است که می تواند از زمینه های اصلی و مهم همکاری با خراسان جنوبی باشد و این تکنولوژی ها به موضوع صادرات مواد معدنی آنها نیز کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه کشور دانمارک از آب فراوانی برخوردار است، گفت: وجود آب زیاد یکی از تفاوت های این کشور با ایران است اما اگر کشور ما نیز مصرف بی رویه در آب داشته باشد با مشکل مواجه می شود از این رو طی سالهای گذشته از تکنولوژی برای صرفه جویی در مصرف و بازیافت آب استفاده کردیم.
وی افزود: با توجه به مشکل کمبود آب، به دنبال برگزاری گردهمایی در ایران در ارتباط با آب و مصرف آن، تا پایان سال جاری هستیم تا تجربیات خود را به این کشور منتقل کنیم.
عنان اظهار کرد: خوشحالیم که دولت ایران به سمت استفاده از انرژی های نو آمده و باید از این دانش برای صرفه جویی در مصرف گاز و نفت استفاده کند.
وی برای اعزام یک هیات تجاری از دانمارک به خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد و گفت: با برنامه ریزی اتاق بازرگانی بیرجند آماده پذیرش هیات تجاری این استان به دانمارک هستیم.
وی افزود: ایران از کشورهایی است که در زمینه گوشت سفید، غنی و بی نیاز است از این رو می توانیم در بحث کشتارگاه ها، اطلاعات خود را به این کشور منتقل کنیم زیرا دانمارک از کشتارگاه های پیشرفته ای برخوردار است.
سفیر دانمارک در ایران یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که بین ترکیه و روسیه بوجود آمده، فرصت مناسبی برای صادرات ایران به روسیه فراهم شده است.
سفیر دانمارک در ایران امروز( سه شنبه) برای مدت دو روز با هدف آشنایی و بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی در خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در نخستین روز نشستی با فعالان اقتصادی استان داشت.
بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بازدید از کارخانه اکسید منیزیم و معدن بازالت شهرستان سربیشه و ملاقات با رئیس پارک علم و فناوری استان از دیگر برنامه های سفیر دانمارک در این مدت است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید