Performancing Metrics

نازنین فراهانی:فیلمنامه «کوپال» برای بازی مجابم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 345374
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 21:27
نازنین فراهانی می‌گوید که فیلمنامه «کوپال» آنقدر با کیفیت بود که علیرغم مشغله کاری و تمرین‌های یک نمایش بازی در آن را پذیرفت.

به گزارش اتاق خبر، نازنین فراهانی یکی از بازیگران فیلم «کوپال» نخستین تجربه بلند سینمایی کاظم ملایی درباره نقش آفرینی خود در این اثر گفت: در سال گذشته که تمرین‌های نمایش «نگاه‌مان می‌کنند» را برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر شروع کرده بودیم کاظم ملایی فیلمنامه «کوپال» را برای من فرستاد، اما به دلیل آنکه مراحل فیلمبرداری در شهرستان سبزوار پیش‌بینی شده بود فیلمنامه را نخوانده و پیشنهاد بازی را قبول نکردم.

وی افزود: با این اوصاف پس از چند روز شروع به مطالعه فیلمنامه «کوپال» کردم و متوجه شدم که چقدر قوی و با کیفیت است بنابراین محمدرضا اصلی کارگردان نمایش «نگاه‌مان می‌کنند» را مجاب کردم تا تمرین‌هایم را فشرده‌تر کرده تا بتوانم در «کوپال» نیز به ایفای نقش بپردازم.

فراهانی با اشاره به اینکه بسیاری از فیلمسازان جوان در کار خود بسیار درخشان هستند اما امکانات مناسبی در اختیار ندارند، گفت: تجربه کار با کاظم ملایی برای من عالی بود. ملایی فیلمساز خوبی است و به نظر من هر کسی که بتواند فیلمنامه درخشانی بنویسد در ساخت فیلم نیز درخشان عمل می‌کند. بسیاری از فیلمسازان جوان بسیار با استعدادند، اما متاسفانه امکانات مناسبی در اختیار ندارند و با کمترین هزینه‌ها فیلم خود را به سرانجام می‌رسانند.

بازیگر فیلم سینمایی «کوپال» اضافه کرد: به دلیل کمبود بودجه فشار زیادی به کاظم ملایی و دیگر عوامل تولید «کوپال» وارد آمد اما در نهایت کار به مرحله تدوین و آماده‌سازی رسید. این در صورتی است که بسیاری از پروژه‌های سینمایی در این سال‌ها با سرمایه‌گذاری‌های نجومی و عجیب و غریب هیچ نتیجه‌ درخوری نداشته‌اند.

فراهانی به احتمال اکران دو فیلم دیگر نیز که در آنها به ایفای نقش پرداخته اشاره کرد و گفت: در سومین فیلم بلند سینمایی علی احمدزاده با عنوان «پدیده» و همچنین «آلما» به کارگردانی عباس مرادیان نیز به ایفای نقش پرداخته‌ام که امیدوارم هر دوی آنها امسال اکران شوند. همچنین فیلمنامه «۳:۳۴» را نیز بازنویسی کرده‌ام که به زودی با کارگردانی حمیده معینی فر جلوی دوربین می‌رود.

فراهانی همچنین درباره نمایش «نگاه‌مان می‌کنند» که این روزها با بازی وی در تماشاخانه مسعودیه در حال اجراست نیز اشاره کرد: این نمایش به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی محمدرضا اصلی برای نخستین بار در سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر با بازی من، مسعود کرامتی، سام قریبیان، فرشته صدرعرفایی، کاظم سیاحی و شیدا خلیق روی صحنه رفت اما به دلیل هم‌زمانی روزهای اجرا با جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر آنطور که باید و شاید دیده نشد.

این بازیگر در پایان گفت: «نگاه‌مان می‌کنند» از ۱۵ اردیبهشت دوباره روی صحنه رفته است. مکان اجرا این‌بار «عمارت مسعودیه» است و اجرا تا ۱۵ خرداد ادامه خواهد داشت. موضوع کار درباره سرک کشیدن به زندگی دیگران است که معضلی جدی در زندگی سیاسی و اجتماعی ما ایرانیان به شما می‌رود. میزان استقبال بسیار مخاطبان از این نوبت اجرا من و سایر بازیگران و عوامل گروه را شگفت زده کرده است.

«کوپال» اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی است که قصه یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال را روایت می کند که دقیقا قبل از سال‌ تحویل با یک چالش غریب در زندگی‌اش مواجه می‌شود. لوون هفتوان و نازنین فراهانی بازیگران اصلی این فیلم و پوریا رحیمی سام، حسین شمس‌آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی شباهنگ، میترا آسیایی از دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌آیند.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: کاظم ملایی، مجری طرح: سیامک کاشف آذر، مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، مدیر صدابرداری: حامد صمدزاده، موسیقی متن: بابک میرزاخانی، جلوه‌های تصویری و عنوان‌بندی: امیر مهران، تدوین: عماد خدابخش و کاظم ملایی، مدیر تولید: میترا مهتریان، جانشین تولید: حسن شمس‌آبادی، طراح لباس: میترا آسیایی، منشی صحنه: صفورا برسان، دستیار اول و برنامه‌ریز: مهرنوش حسینی، دستیار دوم کارگردان و تصویربردار پشت‌صحنه: خلیل خسروانی، دستیار اول فیلم‌بردار: آرش ساسانی، مدیر تدارکات: امید دارینی، عکاس: علی دلک‌آبادی، روابط عمومی: هادی علی پناه.

مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید