Performancing Metrics

«بهشت» را قبل از مرگ ببینید + تصاوير | اتاق خبر
کد خبر: 345383
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 22:07
شرایط اقلیمی استان همدان سرد و خشک است، به همین دلیل از «اردیبهشت» تا اواسط «خرداد» ماه تن‌پوشی از «مخملِ سبز» دامنه و کوهستان الوند را می‌پوشاند.

به گزارش اتاق خبر، نام «همدان» با تاریخ و تمدن همراه است، به گونه‌ای که هرگاه نام این استان به زبان رانده می‌شود آنهایی که حتی یک بار به همدان سفر کرده‌اند آرامگاه‌های بوعلی، باباطاهر، گنبد علویان، مقبره اِستر مُردخای، تپه هگمتانه و چند جای دیگر به یادشان می‌آید.

 
اما همدان برای کوهنوردان سرزمین قله‌ها و دیواره‌های یخ‌نوردی متنوع است. 13 قله در کوهستان‌های همدان موجود است و هر یک دارای زیبایی و نکات فنی برای صعود و کوهنوردی است که هر انسان هیجان‌خواه و ماجراجو را به چالش‌هایی جدی فرا می‌خواند.
 
 
 
دشت تخت نادر و قامت قله الوند در یک قابِ آب
با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان که سرد و خشک است، «اردیبهشت» تا اواسط خرداد ماه به شکل عجیب و بسیار زیبایی بر تن این استان پوشش مخملی می‌کند و همین حالت طبیعی باعث می‌شود تا طبیعت‌گردان و کوهنوردانی که به قصد گشت و گذار یا صعود به همدان می‌آیند سفری خاطره انگیز را تجربه کنند.
 
 
 
پوشش مخملی دشت میشان
البته اوج این زیبایی در اردیبهشت ماه است، چرا که آب شدن برف‌ها و جاری شدن آب حاصل از آن جانی دوباره به زمین می‌بخشد به گونه‌ای که بیشتر افرادی که با طبعیت ارتباط برقرار می‌کنند برای توصیف این صحنه‌های چشم نواز عبارت «بهشت» را بکار می‌برند.
 
 
 
جاری شدن آب در رگ‌های الوند
بنابراین توصیه می‌شود اگر تصمیم دارید جلوه‌هایی از بهشت را از نزدیک ببینید، در اردیبهشت‌ ماه، سفری به استان همدان و به طور ویژه کوهستان الوند داشته باشید تا با کمی کوهنوردی با حضور در مناطقی مانند «دشت‌میشان» یا دشت «تخت‌ نادر» صحنه‌های بهشت گونه شما را شگفت‌زده کند.
 
 
 
رُخ دیواره شرقی قله الوند(شیر خفته)
 
 
طبیعت الوند
 
ايسنا
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید