Performancing Metrics

رونمایی از پرتره بازیگر پیشکسوت سینما +عکس | اتاق خبر
کد خبر: 345402
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 23:20
با حضور محمد علی کشاور بازیگر سینما ، تئاتر و تلوزیون در مجتمع فرهنگی سینمائی پردیس ملت ازپرتره او و غلامحسین امیر خانی خطاط و خوشنویس صاحب نام ایران یکشنبه دوم خرداد ماه رونمایی شد .

به گزارش اتاق خبر، در ادامه رونمایی از پرتره های مشاهیر بزرگ  فرهنگ و هنر ایران ، هیوا پاشایی نقاش و طراح ، برای اولین بار در ایران اقدام به خلق دو پرتره دیگر از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کرده  است . وی  با استفاده ازتکنیکی مبتکرانه درقالب هنر"تکستایل آرت" با متریال روبان های پارچه ای رنگی ضد آب ، اشعه ودارای دوام زیاد، مشابه تاش های هنرمندانه قلم  نقاشی ، براساس نقشه ی ازپیش طراحی شده ، تا کنون 18  پرتره از نام آوران ایرانی  را  در معرض دید عموم قرار داده است . 

 
رونمایی از پرتره بازیگر پیشکسوت سینما +عکس
در ابتدای این مراسم هیوا پاشایی در سخنانی با تشکر از تمام کسانی که او را در این مسیر یاری کرده اند خاطر نشان ساخت: وقتی که مدیریت فرهنگسرای ابن سینا ساخت این دوپرتره را به من پیشنهاد داد بسیار خوشحال شدم . محمد علی کشاور و غلامحسین امیر خانی  جزو چهر های ماندگار میلیون ها ایرانی هستند . بازی استاد کشاورز  در فیلم هزار دستان و مادر خاطره ای بزرگ از زندگی ماست و هیچ وقت سکانس های او  که گویای فرهنگ ایرانی است فراموش نمی شود. غلامحسین امیر خانی نیز در خوشنویسی جزء بزرگان عرصه هنر های تجسمی است . از این رو بسیار خوشحالم که به عنوان یک هنرمند ایرانی امروز از پرتره این دو بزرگوار رونمایی می شود . 
 
وی در ادامه صحبت هایش در خصوص چگونگی شکل گیری پرتره های شاهیر ایران نیز گفت : پرتره مشاهیر و تارپود آن بر اساس قالی ایرانی شکل گرفته است . قالی ایرانی از کهن ترین آثار فرهنگی و تاریخی ماست . چهره های بزرگانی چون محمد علی کشاورز و غلامحسین امیر خانی جزو ایرانی ترین چهر ه هاست . از سویی  قالی  جزو کهن ترین المانی های تاریخی و فرهنگی ایران است .به همین دلیل تصمیم گرفتم در خلق   این پرتره ها  از  تکنیک قالی ایرانی استفاده کنم . 
 
پاشایی در پایان صحبت هایش از دیگر مراکز فرهنگی هنری خواست تا با برگزاری چنین برنامه هایی موجبات خرسندی هنرمندان خصوصا هنرمندان پیشکسوت را فراهم کنند و به آنها برای ادامه کارشان انرژی دهند .   

رونمایی از پرتره بازیگر پیشکسوت سینما +عکس

محمد علی کشاورز نیز در این مراسم با تشکر از هیوا پاشایی و دستیارانش سروناز سلطانی و آویده مهرانی در سخنانی اظهار داشت :  من ایرانی هستم . افتخار می کنم که  با فرهنگ ایران بزرگ شدم و در کنار مردم سرزمینم خصوصا اصفهان که در آنجا به دنیا آمدم  با شرافت زندگی کردم. من ارادت ویژه ای به مردم سرزمینم دارم . 
 
وی در ادامه افزود : رنگ هایی که در خلق پرتره ام به کار گرفته شده است بسیار گرم و آتشین است.  به نظرم کار نقاشان و هنرمندانی چون هیوا پاشایی  به مراتب از کار کسانی چون من بسیار سخت تر است چون نقاش با رنگ  شخصیت و درون من را نشان می دهد و  این کار سختی است و از عهده هر کسی نیز بر نمی آید  . 


 گفتنی است پیش از این آئین رونمایی از پرتره مشاهیر موسیقی ایران ، ١٦ اردیبهشت ماه  با حضور اساتید موسیقی همچون شهرام ناظری ،کیوان ساکت ، مجید درخشانی ، ارسلان و هانا کامکار در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد .
 
منبع: میزان

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید