Performancing Metrics

جلسه هیات نمایندگان اتاق زنجان: بررسی راهکارهای بالا بردن صادرات | اتاق خبر
کد خبر: 345488
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 04:42
سیزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با هدف تدوین و تصویب آئین نامه عملیاتی اتاق برگرفته از برنامه اتاق در سال ۹۵ با حضور اعضاء آن تشکیل گردید.

به گزارش اتاق خبر به نقل از سایت اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای جلسه مهندس جمیلی با اشاره به عملکرد و سرفصل های مهم اجرا شده به حد فاصل دوجلسه اخیر هیئت نمایندگان پرداخت و خواستار نقش پررنگ تر اتاق در احیاء و توسعه ظرفیتهای صادراتی استان شد ایشان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در فضای اقتصادی استان با تحلیل آمارهای موجود، عملکرد بخش تجارت خارجی استان اعم از دولتی و خصوصی را در مقایسه با ظرفیتهای استانی ضعیف و غیرقابل قبول دانست هدف گذاری ارزش صادراتی استان حکایت از عدم انتظار در جهش صادراتی است کما اینکه براساس اجرایی شدن ابلاغیه اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی ترین محورها می بایست ارتقاء سهم کشور در بازارهای بین المللی باشد.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی بهبود وضعیت صادرات استان و گسترش آن پرداختند که بر این اساس پیشنهاد شد :

-اتاق بازرگانی به منظور بهره برداری از فرصتهای حضور در بازار روسیه نسبت به ایجاد پایگاه در آستاراخان و یا یکی دیگر از شهرهای آن کشور اقدام کند.

-همچنین برنامه ریزی مدونی برای استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج و بهره مندی واحدهای صادراتی از حمایتهای متمایز صورت پذیرد.

-با پیگیری امضاء تفاهمنامه به منظور تامین بخشی از نیاز واحدهای صادراتی به سرمایه در گردش از ظرفیتهای صندوق توسعه ملی و حداقل دو بانک استانی اقدامات شایسته صورت پذیرد.

-همچنین پژوهش کاربردی برای بازاریابی و یا بازارسازی حداقل ۵ عنوان کالایی بر اساس توانمندیهای استان با گرایش گروه کالایی کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید