Performancing Metrics

ایران و هلند در نوسازی پایانه‌های نفتی مشارکت می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 345509
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 06:01
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ایران و هلند در نوسازی پایانه‌های نفتی مشارکت می‌کنند.

سید پیروز موسوی اظهار داشت: دولت تلاش ویژه‌ای برای افزایش صادرات نفت خام دارد و پایانه‌های نفتی نیز در این زمینه دارای وظیفه و رسالت بسیار مهمی هسند که در این راستا برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تردد نفتکش‌های خارجی در پایانه های نفتی ایران در دوران پسابرجام، بیان کرد: دستیابی به رکورد بیشترین میزان صادرات در طول یک روز نیز در این دوران محقق شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به نقش مهم رفع تحریم‌ها در افزایش صادرات نفت خام کشور، اضافه کرد: شرکت پایانه‌های نفتی آخرین حلقه زنجیره تولید نفت و گاز کشور یعنی صادرات نفت و میعانات تولیدی را بر عهده دارد.

انجام ۱۰۰ مورد تعمیرات اساسی

وی از نوسازی و بهسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات این شرکت خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ مورد تعمیرات اساسی در پایانه های نفتی ایران انجام شده است و آمادگی لازم برای افزایش صادرات نفت کشور در پایانه‌های نفتی ایران نیز ایجاد شده است.

موسوی با اشاره به انجام ۵۱ مورد تعمیرات اساسی در پایانه های نفتی خارگ و ۴۲ تعمیرات مورد در پایانه عسلویه، خاطرنشان کرد: برای اصلاح و نصب تجهیزات و قطعات جدید در پایانه نفتی خارگ ۴۶۰ مورد، در شمال ۱۰۴ مورد و در عسلویه ۲۰۵ مورد فعالیت تخصصی انجام شده است.

وی با اشاره به مشارکت ایران و هلند برای نوسازی پایانه های نفتی، گفت: بندر روتردام هلند به عنوان بزرگترین پایانه نفتی اروپا دارای وضعیتی تقریبا شبیه پایانه‌های نفتی خارگ است و آخرین فناوری‌های مربوط به طراحی، نصب و نگهداری از مخازن نفتی در پایانه روتردام به کارگرفته شده است.

بهسازی مخازن ذخیره‌سازی و گوی‌های شناور

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از نوسازی و بهسازی پایانه‌های نفتی، مخازن ذخیره‌سازی و گوی های شناور با مشارکت شرکت‌های هلندی خبر داد و افزود: برخی از تجهیزات بارگیری نفت ایران ساخت کشور هلند است که از مشارکت هلندی‌ها برای تامین تجهیزات گوی‌ها شناور استفاده خواهیم کرد.

وی از انجام توپک‌رانی هوشمند خطوط لوله زیر دریایی میان گناوه و خارک و میعانات گازی در عسلویه خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری بازرسی خارجی خطوط لوله زیردریایی و تعمیرات گوی‌های شناور است.

پایانه صادراتی خارگ دارای دو اسکله معروف به نام های «تی» در شرق و «آذرپاد» در غرب جزیره است که ۹۰ درصد از نفت خام کشور از طریق این جزیره صادر می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید